söndag 16 oktober 2022

Alla är lika inför medialagen?

Min fasta övertygelse är att ifall jag hade tagit på mig något väldigt lättklätt i form av en negligé, och sedan lagt ut det på internet under olika former.. då hade det inte skrivits någon gullig artikel om det.
Utan att för den delen hylla mig själv, så utsattes Sanna Marin för en hatstorm både av media och människor runtom för att hon var lättklädd.
"Lättklädd"
Hon valde att inte ha en bh eller ett linne under kavajen hon fotades med.
Jag lägger därför upp en jämförelse.

Vad är det då som gör att någon klarar sig och inte någon annan?
Ålder?
Utseende?
Jag är 100% säker på att om jag lagt upp en bild och kallat mig för modell.. då hade media hängt mig. Negligé definieras visserligen inte som underkläder men normala människor skulle aldrig gå ut på byn med enbart det på sig. Det blir därför en egensak i det hela.
Varför är det då så?
Jag vet faktiskt inte, men jag förknippar mig mer med Marin än med den andra "modellen".

Vad är det då som gör att någon stör sig?
För mig och om mig handlar det garanterat om mina åsikter.
Jag har varit före i det mesta.
Luktar illa att skryta men just i detta fallet kan jag bevisa det genom denna bloggen.
Det finns ingenting som moderaterna inte säger idag, som jag inte sa minst fem år tidigare.
Tyvärr blir man inte så populär av att vara först med någonting för då blir alla rädda.
Det är lättare att jamsa med och sedan i efterhand förneka allting.
Påstå att man tyckte likadant.

Människor vars argument man inte kan trampa ner eller krossa.
De sänker man på andra sätt.
De som alltid går dit vinden blåser.. dem kan man hylla för strunt.
Det kunde varit en förklaring.
Nästa gång funderar jag på att läsa in journalistutbildningen för uppenbarligen behövs det journalister som kan se igenom saker. Varför behandlar man annars saker så annorlunda?

Två bilder är bifogade.
Den ene hyllas och den andra skapade en medial debatt i hela den moderna världen.
Varför!?