måndag 24 oktober 2022

En lång strävan..

Hur gör man när något bli obekvämt?
Jo, man kan stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting.
I den socialt digitala världen så skriver man vad man tycker och sedan stoppar man alla åsikter. Så gjorde moderaterna i Sölvesborgs kommun. När kritiken blev för massiv så tar man bort inlägg och stoppar sedan alla kommentarer. Ett enkelt sätt att sedan, statistiskt, peka på att ingen tyckte det var fel.

Som grädde på moset görs sedan en intervju i den lokala tidningen.
Den röda av dem.
Vad tycker då förra moderata riksdagsledamoten om att moderaterna har gått tillsammans och blivit lila?
Jo, men det tycker han blir bra.
Han har hört några som är positiva.

Jag kan säga att jag har hört desto fler som är negativa.
Människor ringer, skickar och möts.
Jag har av flertalet fått till mig att poster har delats ut i förväg, bara man ser till att blidka högsta hönset. Så du vill sitta i fritidsnämnden?
Jo, men självklart ska du det!
Rösta bara rätt.
När nu tidigare gruppledaren tycker att det lila samarbetet är bra.. blir någon förvånad?

Redan 2014 var det samma persons förslag.
Hela moderatgruppen protesterade då hej vilt och hänvisade till att partiet skulle raderas av sig själv om man var så dum att man gick ihop med "fienden".
De ideologiska skillnaderna är för stora för att det ska fungera.
Vad har då hänt på åtta år?
Tydligen en tillbakagång.

Jag hade med glädje sett på moderaternas medlemssiffror för jag har hört av ett par som inte längre tänker vara medlemmar. Man är så besviken på att en röst på det blå alternativet som man ansåg var vettigt.. det blev en röst till vänsterpartiet som nu agerar vågmästare.
De har fått all makt!

För många år sedan, ung och dum, så hade moderaterna tatueringar som de delade ut. Jag skämtade hej vilt om att jag skulle göra en M-tatuering tills någon undrade vad jag skulle göra om moderaterna i framtiden skulle vara kommunister. Jag sa att det var högst osannolikt men förstod och gjorde ingen tatuering.. fram tills nu.
En röst på M blev en röst för att ge vänstern makt.
Riktigt mycket makt!
Tidigare riksdagsledamoten och gruppledare fick precis som han ville.

Så, vänstern har kommunalt fått samma makt av moderaterna som miljöpartiet fick av socialdemokraterna på riksplan.
En röst på M, S, C, SoL eller V.. det är samma sak.

Trevlig Diwali till er alla där ute!
Det behövs något som lyser upp i det kompakta mörker som sänkte sig över kommunen.