tisdag 18 oktober 2022

En bra framtid för Sverige?

Jag tänker att jag kan se det ur två olika vinklar.
Antingen att moderaterna har tagit makten, eller att kristersson har blivit statsminister.
Pest eller kolera.
Alternativet var dock ebola.
Jag hoppas att de håller allt de har lovat.

Mitt bekymmer är att mitt förtroende för vår nya statsminister är på bottennivåer.
En politisk broiler som har följt med som en skugga genom åren.
Hållit sig kvar genom att fjäska för rätt personer och ändra åsikt efter hur vinden blåser.
Har man då den ryggrad som behövs?
Jag tvivlar.
Vinden kommer ju inte fortsätta blåsa på samma håll hela tiden.

Samarbetet som nu kommer ske, det fördömdes nämligen.
Sverigedemokraterna var det värsta som fanns!
Nu är de ok.
Vad är det då som säger att man inte byter åsikt kring allting annat med?

Alla kan ändra sig, så är det, men bara vettiga personer kan erkänna att de har gjort fel och sedan stå för det. Varför inte ställa sig upp och göra avbön mot hemskheterna man har gjort mot alla som röstat "fel"?
Nu är de ju plötsligt ok..

Det är också en ren och skär katastrof att sammansättningen blev som den är.
Varför inte bara vara demokratiska och inse att moderaterna inte längre är det näst största partiet?
Inte ens det största partiet i sin falang, men ändå ska de ha mest makt?
Så det delades ut några ministerposter.. jo, men statsministern är inte den med mest förtroende.
Borde inte Åkesson då få den posten?
För mig är det en självklarhet och det borde vara så för alla som tror på demokratin.

Summa summarum så hoppas jag att denna regering gör mycket saker och det snabbt.
Vi behöver energi. Billig sådan.
Vi behöver också högre löner, sänkta matpriser och en massa skatter som ska bort.
Exempelvis på bränslet.

Jag vill inte se en massa bidrag utan att människor faktiskt får behålla mer av sin lön själv.
Stort lycka till!