lördag 8 oktober 2022

När verkligheten kommer ikapp..

Likt vågorna som slår in så kommer saker förändras, oavsett om man vill det eller inte.
Politiken är en sådan sak.
Dagens sanning är en lögn om ett tag.
Konstant förändring, både till det bra och det dåliga.

Nyheten igår var att LO nu svänger kring Sverigedemokraterna.
Mycket spännande då de drivit en hetsjakt mot människor som öppet valt att berätta om sitt medlemskap.
Frågar ni mig så är det helt fruktansvärt på alla plan.
En åsikt är nämligen inte samma sak som en person.
Jag har alltid varit väldigt noga med att skilja på dessa saker.

LO har tvärtemot dömt människor för deras åsikter.
Nu svänger de och anser att Sverigedemokrater också ska få vara en del av demokratin.
Det krävdes alltså tjugo års kämpande för dem att bli accepterade.
Är det då konstigt att människor känner sig jagade eller exkluderade?
Ett fackförbund som ska hjälpa alla, hjälper bara dem med "rätt" åsikter.
Det är enligt mig förkastligt!

För Sverigedemokraterna har detta valet blivit ett lyft.
De har kommit in i värmen och anses inom fyra år vara som de flesta andra för jag tror att partierna som vägrar se dess medlemmar som vanliga människor, de kommer bli varse att sanningen inte är sådan. De kommer inse att det där med att mobba främst kommer drabba den som mobbar i längden.
Det blir väldigt tydligt i detta fallet.
När en fjärdedel av LOs medlemmar faktiskt anser att just SD är bäst.. då blir det nämligen jobbigt att ignorera dem.

Kanske kan dessa trångsynta människor lära sig något inför framtiden?
Jag hoppas, men jag tvivlar på det.