fredag 7 oktober 2022

Älskade underbara Sverige!

NATO-medlemskapet kan stoppas efter ett inslag i programmet Svenska nyheter.
Jag gillar detta programmet sedan innan men nu är jag helt säker.
Dessa program hade behövts i hela världen.

Det visar dock, tyvärr, på att vi i Sverige är de som är onormala.
Vi har en syn på att människor ska få tycka och uttrycka sig som de vill.. men det är också det fina. Det absolut finaste med Sverige. Det ser inte ut så i resten av världen, vilket kan vara svårt att förstå.

Svenska nyheter.
Mitt favoritavsnitt är när de driver med Qatar och VM som snart ska vara där. Det är en skymf mot hela världen att de fortfarande får ha spelet och jag anser att alla sunt tänkande människor ska bojkotta det. Vi ska inte gynna en regim som inte bryr sig om de mänskliga rättigheterna. 
Nu har de då skämtat om Turkiets president.
Jag älskar det!
På en barnslig nivå sätts president Erdogans huvud på en person med pyjamas och fiser.. trams.
Detta går inte hem i Turkiet för där får man INTE skämta såhär!
Fisar och naket är ett problem i sig.. men när det sedan är presidenten som är på bild till detta, då blir det farligt för människor som kommer utifrån.

Statsminister Andersson hade under dagen ett möte med honom men säger att inget om skämtet nämndes. Nej, det kan ju bli pinsamt att ett litet program i Sverige tar uppmärksamhet från Turkiet. Så vad tycker jag att ni ska höra?
Jo, jag anser att man ska gynna programmet och se det hur många gånger som helst. Ingen ska lyckas släta sig in i deras värld av förtryck och tystnad.

Gillar du inte vad vi i Sverige skämtar om?
Använd då din egen kraft till att stänga av ljudet.
Jag går fram och stödjer det istället.
Vi behöver människor som vågar säga emot!