lördag 22 oktober 2022

Den som gapar efter mycket..

Är du till salu?
Jag kan med hundra procents säkerhet säga att jag inte är det.
Jag är säkert problematisk på flera sätt för min spontanitet och brist på att hålla tillbaka mina tankar kan irritera många. Jag är ingen diplomatisk person.
Jag säger helt enkelt vad jag tycker och står för vad jag säger.
Skulle jag ångra mig eller tänka om kan jag förklara det också, men det händer väldigt sällan att jag faktiskt ändrar mig.

Mitt rättspatos är oerhört högt.
För mig är det uppenbart att väljarna i Sölvesborg ansåg att styret främst var bra.
När ett parti får nästan 40% av rösterna så är det oundvikligt att de med detta också ska ges den makt de har fått. Det bör inte vara svårt för någon att förstå.

Igår kom dock beskedet, från en illa vald lokal ljudmässigt, att moderaterna hellre går ihop med Socialdemokraterna än att fortsätta med styret som har varit. Centerpartiet och SoL-partiet går också in.
Tror man på fullt allvar att detta är lösningen för framtiden?
Det är som att skjuta sig själv i foten och sedan tro att man ska bli en ny världsstjärna på att hoppa häck.
Det går inte, och väljarna vet nu att man inte kan lita på detta så kallade parti.
En röst på dem blir nämligen en röst på vad som helst, bara toppen får betalt.
FÖR, precis där är läget.

Moderaterna styrs av en liten grupp som enbart är ute efter pengar.
De säljer sina själar för att få lön.
Ledande kvinna kan ju påstå att hon förlorar på det men taxeringskalendern talar sitt enkla språk. Lönen i sista kalendern säger att inkomsten landade på 890 000 kronor.
Jag vet inte riktigt vilken chefsposition inom kommunal vårdsektor som skulle ge den lönen.
Mig veterligen ingen.
Merparten är betalning för de politiska uppdragen, som nu själen såldes för.
Eller?
Som tidigare vänsterpartist kanske själen hittade hem igen.

För flera år sedan förde dåvarande tidigare riksdagsledamot upp samma tanke.
Ska vi samarbeta med de röda?
Det blev ett rungande nej.
Det gick emot ideologin och den moderata gruppen var enig.
Ungefär samma personer sitter fortfarande kvar men skillnaden är att när man har smakat på lönen.. då kan man gå med på vad som helst.

Jag må vara jobbig, tycka konstiga saker och aldrig ge mig.. men jag är inte till salu.
Mina åsikter kan inte köpas och speciellt inte för att låtsasstyra i en kommun.
Det första gigantiska beskedet som de gick ut med blev att prideflaggan åter ska vaja i Sölvesborg.
Fantastiskt!
Vi älskar att våra skattepengar ska gå till så viktiga uppdrag.
Inköp av flaggor.
Hur ska ni göra med trygghetsvärdarna?
Ett parti har gått till val på att de ska vara kvar och det andra på att de ska bort.

Ja, den som gapar efter mycket..
Läxan kommer bli brutal för moderaterna.
De nu sittande tolv personerna i Sölvesborgs moderater, som enligt egen utsago enhälligt röstade för att gå med de röda.. inser ni inte vart problemet är?
En ledande politiker som varit vänster och bara ser sin egen position och lön, en maktgalen gamling som är förälskad i sin titel och en som helst dricker öl och skriker okvädesord till motståndare.
Väljarna röstade kanske på SD för att alternativet inte fanns om man inte ville rösta på de röda.
Nu blev den blå rösten röd.
Den som gapar efter mycket.. domen kommer bli hård.

Spännande för dem som förde kampanj mot att en röst på MED skulle bli en röst på socialdemokraterna.
Det visade sig, högst tydligt, att en röst på M blev en röst på S.
Ta den!
Minns den!
Nästa gång kommer vi MED och då blir det ett blått styre igen. En röst på MED är nämligen en röst på en ryggrad för vi kommer stå för det vi tror på, inte ändra oss efter hur vinden blåser.
För Sölvesborgs bästa.