onsdag 19 oktober 2022

Vad krävs för att ta sig till toppen?

Glöm nu inte att jag är blå, för det är jag.
Jag brukar skämta om att jag är blå utanpå och röd inuti då min musiksmak är allt annat än vad man skulle kunna kalla för "blå". Favoriten är RnB men rap eller hiphop går lika bra.
Då menar jag inte den katastrofalt dåliga svenska genren av detta som dykt upp de sista åren.

Över lag anser jag att alltså att den vändning som Sverige står inför är bra.
Det behövs hårdare krav och ett tänk kring att bidrag är fel väg att gå.
Det betyder inte att jag är nöjd med allt.
Vad ser vi på bilden?
Jag ser från vänster en man som inte tycker någonting.
Hans åsikt är till salu.
I mitten är kvinnan som med Livets ord som uppväxt hade lägenhetsaffärer som lägligt kunde försvinna ur rampljuset för att jag skämtade samtidigt.
Till höger står en man som enligt sig själv kört för fort någon gång.

Det faktum att mannen till höger, Strömmer, ska bli ny justitieminister är skrämmande.
Vi har en man som senast i somras åkte dit i en granskning och erkände att han hade försökt hjälpa människor att ge pengar till partiet utan att någon fick veta.. 
Två andra fick gå för samma sak.
Båda kvinnor.
Känns det rätt?
Denne man ska nu företräda allt som handlar om lagen i Sverige.
Det känns inte bra alls.

Som kulturminister får vi å andra sidan någon som ingen vet någonting om. 
Hon är iallafall från Stockholm.
Varför ser det ut såhär och varför reagerar inte journalisterna?
Justitieministerrollen borde åtminstone kontrolleras ordentligt men om inte svenska journalister ifrågasätter och undrar... vem ska då göra det!?
Hur tror någon att det svenska samhället ska fungera och vem ska sköta det, när den som kommer bli justitieminister inte klarar av att följa lagen?

Så om du vill till toppen:
Fjäska för rätt person och byt åsikt.