torsdag 20 oktober 2022

Money talks - Börjar det bli tydligt?

Nej, den som inte känner personer vet inte och det har kanske sett bra ut.
Fasaden verkar dock rämna väldigt fort och jag beskyller inte SD för det under några som helst omständigheter. Alla som känner personerna i Samstyret vet nämligen hur det ser ut, och nu bör det bli väldigt tydligt för allmänheten också.

Ett samarbete går ut på att alla får som man vill på något plan.
Man hjälps åt.
Förra valet fick moderaterna flera ordförandeposter.
När samma parti, under en annan ledning än mig, tappar flera mandat så bör ödmjukheten stå främst.
Självklart ska man släppa sina ordförandeposter och ge dem till partiet som nästan fick egen majoritet. Hur svårt kan det egentligen vara?
När jag sedan vet hur personerna i fråga fungerar, så blir det helt uppenbart vart skon klämmer:
Högst ledande moderat kommer tappa runt 400 000 kronor om året på att inte sitta på samma plats igen.
Därför krigas det.

Vad kan man då förvänta sig?
Hade jag tillhört SD, vilket jag inte gör, så hade jag aldrig backat.
Det finns ingen logik med att de gör det.
Moderaterna bör istället se över sitt ledarskap för trojkan som styr upp har ingen självinsikt alls.
Om antalet röster inte blev fler i valet, då kanske man istället ska fundera över varför?
Varför tog de inte fler röster?
Man skyller såklart på övriga partier men ser inte sin egen del.
Varför har man inte tänkt på tanken att människor kanske valde att rösta på ett annat parti för att man ansåg att företrädarna i moderaterna inte är värda att rösta på!?
Ryktet är ju inte på topp.

Alla har självklart sina sidor men vissa syns tidigare.
Många är förblindade av den bild som media visar och vad som syns, det tolkas lätt som en sanning. Jag tänker ofta tvärtom. Ser det bra ut?
Då är det krig bakom kulisserna.
Ingen kan var förvånad över hur det ser ut nu.
Hagalna människor finns överallt och i nuläget finns de tydligt i ett av Samstyrets partier.
När övriga tre är eniga, då kan man välja att förkasta dem allihop eller titta sig i spegeln och inse att problemet kanske finns närmre än man tror.

Allt är alltså väldigt enkelt - money talks.
Anledningen till att man krigar. 
Det är pengar.
Inte viljan att förändra eller göra saker bättre - det är pengar.