måndag 17 oktober 2022

"Inget fullbordat brott har skett".

När jag går till skolan, eller hem från den med flickorna, så ser jag små späda kroppar.
De absolut flesta är nämligen det när man är i åtta-nio-årsåldern.
Tanken på att någon skulle vilja skada dem gör att hjärnan kan koka över.
Varför skulle någon vilja skada ett barn!?
Tanken på att någon skulle utsätta dem för en våldtäkt eller en misshandel gör att jag ser rött direkt.

Flickan i Morö backe i Skellefteå är nog lika klart i huvudet på de flesta som Lisa Holm var.
Hela Sverige gick och hoppades på att hon skulle hittas vid liv.
Jag tror ingen grät när hennes baneman mördades i fängelset.

Flickan i Skellefteå heter Luna och hon hade turen att överleva.
Överleva med nöd och näppe men med en förmodad framtid som inte ser ut som tidigare.
Allt på grund av en ung man som inte förstår någonting.
För jag väljer att inte kalla honom för ett barn.
Kan man begå handlingar som om man är vuxen, då kan man också stå till svars för det man har gjort.

Han misshandlade henne, våldtog henne och att hon överlevde var på håret.
Han tog sig rätten att avgöra hur hennes framtid ska se ut.
Jag bryr mig inte om vilken ursäkt han har, vad han skyller på eller vem han är.
Han ska dömas för sina handlingar och aldrig någonsin släpas ut igen.
Någon som så brutalt gör såhär mot någon annan, helt utan empati.. den kommer göra om det.
Nästa gång har han bara lärt sig att vara mer noggrann och med säkerhet döda för att slippa framtida straff.

Är man dubbelt så stor som offret, använder tillhygge och gör såhär.. då är något fel.
Hans advokat menar sedan att "inget fullbordat brott har skett".
Nej.. hon överlevde.. eller menar han våldtäkten?
Inte fullbordat?
Det är så fruktansvärt fel allting.
Det finns bara ett offer här och det är flickan.
Förövaren bör aldrig någonsin komma ut igen!

Luna kämpar för sitt liv och en framtid.
Jag har Emma i Kristianstad i bakhuvudet och hoppas med både tummar och tår, att Luna ska reda ut detta. Att hon är så stark att hon kan visa att hon kan.

Emma i Kristianstad dumpades i en åker 2009 och hennes pojkvän trodde att hon var död, men hon har fightats mot alla odds.
Luna och hennes familj, ge inte upp och alla tankar till er.
Ingen ska utsättas för det ni har utsatts för.

Mammans instagram är länkad nedan - ge dem all kärlek de kan få.