måndag 2 januari 2023

Dubbla måttstockar?

Om du är en ung kvinna, ser lite arg ut och envisas med samma mantra.. då är du en idol. En idol för oerhört många människor och får därmed en gloria som sedan inte kan tas bort.
Oavsett vad hon gör så kommer hon alltid att hyllas för att hon är "rätt".
Hon har rätt åsikter.
För tänk tanken att det inte var miljön hon vurmade för utan ett stopp av invandringen.
Tänk om hon arbetade för mer kärnkraft!
Nej.. vänsterrörelsen hade inte godkänt det och därmed hade glorian aldrig kommit upp.

Att vara spydig, visst.
Det kan nog alla vara lite till mans ibland, men om man nu är en idol för väldigt många unga i världen. Borde då inte media ifrågasätta den nedlåtande synen hon faktiskt framför?

Jag vet inte vem Tate är och är fullständigt värdelös på att följa vloggar eller Twitter.
Det finns de jag har lite koll på men då handlar främst om att elever har berättat om dem eller att morbid humor dyker upp. Jag älskar sjuk humor, om nu någon inte har märkt det.
Har ni Twitter så rekommenderar jag kontot @flickalilla
Hon är lugnare nu än förr men det finns få som kan sätta andra på plats som henne och jag älskar det!

Tate verkar ju uppenbart vara något som katten har släpat in, men kontentan jag är ute efter syns i bilden.
Är det ok att alla ungdomar inom vänsterrörelsens stora idol skriver så?
Hon refererar till ett litet manligt könsorgan, att hans beteende är kopplat till det som i vanliga fall kallas för "penisförlängare". Detta brukar innebära att du har en stor bil eller helt enkelt måste skryta om att du har en dyr bil.
Greta hänvisar till detta och sedan till att han ska skaffa sig ett liv.

Mannen på Twitter är uppenbart ute efter att jävlas med hennes miljöintresse och hon svarar. Ett svar som i min värld kunde kommit från exempelvis USAs forna president eller Flickalilla som jag hänvisade till innan. Det passar in i deras image, men Greta?

Som jag ser på det är det fel.
Min humor, men från helt fel person.
Det blir som en nunna påkommen med väldigt heta underkläder.. reaktionen blir liksom VA?

Ironi kan vara svårt och speciellt med diagnoser.
Jag undrar om alla med litet könsorgan nu känner sig kränkta och tänker stämma henne. Eller alla de som känner att deras liv är meningslösa. Det många inte tänker på är att hon är en vandrande reklampelare för sin egen storhet och uppenbarligen så är det då ok att skriva förnedrande till någon annan, vilket inte borde vara ok med tanke på åldern hos hennes fans.
Hade Greta varit känd för sin önskan om en utbyggd kärnkraft så hade hon varit offentligt hängd vid detta laget.