fredag 6 januari 2023

Lägst elräkning vinner!

Media tar nu sin roll på fullt allvar och sprider "fakta" kring elen.
Människor som nu har börjat tävla i denna nya godhetstävling ifrågasätter inte utan spelar med. Varför reagerar ingen!?

Familjen i klippet har varit SÅ duktiga och mer än halverat sina elkostnader!
De har nu förstått hur onödigt det har varit med golvvärme och när de fryser - för att de har sänkt värmen inomhus - då kramas de lite extra. 
I december gick vi från att året innan ha använt 4265 kWh till 784 kWh.
En minskning med strax över 80%.
Gör vi det för miljön?
Nej.
Av förståelse för elkrisen?
Nej.
För att vi är så godhjärtade?
Nej. Vi gör det för att ingen klarar elräkningarna som väntar.
Det finns ingen solidaritet utan enbart tänk på oss och den egna ekonomin.

Media lyckas med sina inlägg få människor att glömma anledningen till den kris vi har, för de som ansvarar för detta är politikerna som sett till att vi inte längre har fungerande kärnkraft i Sverige. De borde ställas till svars! Men.. nej. Vi skyller på allt annat istället och media spär på godhetstävlingen om vem som kan använda minst el. År 2022. Förstå att problemet inte ligger i hur vi lever!
Ingen ska behöva ha dåligt samvete för att de har golvvärmen igång!
Dåligt samvete ska samtliga värdelösa politiker ha!

Och i detta så undrar jag ständigt om det är jag som är knäpp, för de sista tio åren har något hänt. Människor har slutat ifrågasätta och det enda jag kan komma på är att det faktiskt är media som är den stora boven i dramat.

BLM: Black Lives Matters!
Nej, alla liv spelar roll men sa media det?
Nej, och människor ifrågasätter inte utan byter av solidaritet sin bakgrundsbild i sociala medier för att visa sina sympatier. Att två av ledarna för BLM, som både själv är "färgade" åker dit bryr man sig inte om. Kvinnan tjänar miljontals dollar och köper fastigheter för pengarna som skulle gå till utsatta människor och mannen åkte dit för trafficking av barn. Media tystade effektivt ner det.
Invandringen kom igång till Sverige och alla som kritiserade något var rasister.
Kända journalister hackade privatpersoners mailadresser och hängde ut människor som troll i alla offentliga medier. Det var helt ok, fast att ingen av dem blev dömd.
Metoo!
Regelrätta övergrepp slutade i att en hand på rumpan var samma sak. Kränktheten började. ALLA var metoo! Därefter kom allas älskade corona där en influensa plötsligt skulle utrota hela mänskligheten! F*n ta den som säger emot!
Har mänskligheten dött?
Nej, men det tog över två år innan alla började ifrågasätta!
Sen Putin och därefter elpriset och i ALLT så ska det tävlas genom media!

Jag känner flest färgade människor!
Någon tafsade på mig också!
Jag låg på intensiven med corona så jag var värst!
Putin är min bästa vän och jag har sparat mest el för jag bor i en grotta i skogen! 
Duktiga jag!
Och för allt i världen så glöm INTE klimatet! 
Jorden ska gå under om vi inte återgår till stenåldern!

Vi har haft nästan tio år av kaos där alla bara hoppar på kommando och aldrig ifrågasätter!
Nu ska vi plötsligt börja godhetsknarka minskad elförbrukning också!
Vi ska förstå att vi har levt fel.. VI! VI?
Det är politikerna, inte folket.
Inte nog med att vi bara ska acceptera elräkningar som är fruktansvärda så ska vi dessutom sedan be om ursäkt för att vi har levt och använt el, när de som ska skämmas sedan sitter och lovar oss ett stöd!
Ett stöd som är taget från pengarna vi redan har betalt in som elräkning!

Sluta be om ursäkt och använd orken till att jaga de som är anledningen till detta!
År 2022 blev som 1942 där vi ska ransonera med allting.

Vakna till!