lördag 14 januari 2023

Vad är du?

Vad är du?
En fråga som är rätt absurd att ställa om man enbart tittar på frågeställningen.
Vad?
Jag definierar mig som "vem", inte "vad".
Så vem är du?
Definierar du dig efter hur du ser ut, hur du känner eller på något annat sätt?
Ska jag beskriva mig själv och den jag är så skulle jag göra det med ungefär dessa ord:
"Jag är en glad och positiv snart 40-årig kvinna med blont hår och ett jävligt humör."

Har jag då beskrivit mig som vad eller vem?
Jo, jag har beskrivit hur jag är, min ålder, mitt kön och hur jag ser ut.
Utseende och beteende.
Jag tror de flesta kan hålla med om att det är det som brukar kännas relevant.
Just detta är det jag lägger vikt på i artiklarna nedan.

Två flickor har försvunnit i Sverige.
Troligtvis bortgifta under hösten och trots att de hade satts i ett familjehem då flickorna själv utryckte rädsla för just detta, så hittade förövarna dem. Förövarna i detta fallet är släkten.
En av dem är drivande i kampanjen mot svensk socialtjänst.
Med totala lögner blandade med lite sanning får man en hel grupp människor att anse sig vara särfördelade. Särfördelade på grund av sin religion.
Är de då det?

Nej, barnen omhändertas inte på grund av någon religion utan för att man inte klarar av att följa svensk lag. Man har misshandlat sina barn. Ett av barnen plockades ur en av Malmös högkriminella släkter som sedan driver på med dessa kampanjer. Vilka tror då på kampanjerna?
Jo, de som anser sig vara i samma grupp.
De definierar sig själv i samma form av skrå.

Därav min ursprungsfråga: Vad är du?
Jag skulle inte definiera mig själv med presentationen:
"Jag är en glad och positiv heterosexuell hindu".
Min sexuella läggning och min religion är nämligen inte relevant för vem jag är.
Varför definierar sig då dessa som nu tror på hatkampanjerna som en grupp utifrån sin religion, när de sedan inte vill bli dömda utifrån den?

Kampanjen är nämligen väldigt tydligt riktad mot människor som tillhör islam.
All kampanj förs på ett språk de flesta muslimer förstår, skickas i medier de ser och informationen stämmer inte då de menar att deras barn har omhändertagits på grund av sin religion.
Inte på grund av föräldrarnas handlingar.

Om man som grupp själv definierar sig utifrån sin religion, hur kan man då begära att andra inte ska göra detsamma? 
För tyvärr blir det så.
Vad som sedan är kultur och vad som är religion, det kunde jag diskuterat i dagar.
Flickorna är enligt mig inte försvunna och troligtvis bortgifta på grund av sin religion, utan utifrån den kultur föräldrarna lever i. Hade det varit religionen så hade det nämligen rört sig om alla inom den men jag kan inte påstå att jag på grund av att jag tillhör den svenska kyrkan, kan likställas med varken Livets ord eller Jehovas. Kulturen här är att ingen faktiskt bryr sig.
Var vad du vill!

Stackars flickor som förmodligen, med måtten enligt svensk lag, troligtvis är tvångsgiftna och våldtagna vid detta laget. De är barn och har därmed utsatts för ett pedofilbrott.
Jag hoppas att man hittar dem.

Vad eller vem är du?