fredag 13 januari 2023

Litar du på dem?

Vem i hela världen, kan du lita på?
Hoola Bandoola Band.
Jag återkommer ständigt till just detta för jag anser att det är klockrent.
Kan du lita på någon politiker?

Jag har varit en del av den politiska världen i över tjugo år och antalet personer jag anser att man kan lita på där är ytterst få. De flesta säljer sin själ direkt, utan att ens fundera på det.
Det räcker med att kolla på vår kommun så har vi svaret.
Alla är till salu, nästan alla.

Jag ifrågasätter starkt kompetensen som borde finnas hos politiker.
Majoriteten av dem är människor utan någon adekvat utbildning, som dessutom arbetat sig upp inom politiken. De har varit sekreterare eller något annat med en position inom ett ungdomsförbund, och sen tar man sig vidare via sängen eller andra jobb.
Världen är smutsig vad det gäller detta.

Nu har vi då USAs president Joe Biden.
En man som vunnit för sitt parti, men som också har kritiserat tidigare president för saker han har gjort. Hur kan man ha hemliga dokument hemma?
Helt ärligt så bryr jag mig inte.
Jag tror de är lika fula fiskar allihop.
Det som dock stör mig.. det är att dels kastar sten i glashus..
Men det värsta av allt är att man faktiskt ens ger en man i den åldern chansen att vara president.

Menar de olika partierna på fullt allvar att det inte finns en enda människa i medelåldern som klarar av att styra landet?
Jag blir nämligen inte alls förvånad om det är så att Biden börjar bli dement.
Med den ålder han har uppnått så hade det inte varit förvånande om det började gå utför.
Vad händer då?
Ska man låta en president få vara hur gammal som helst, för det är inte bara Biden.
Trump är ingen ungdom han heller.
Finns det verkligen ingen duglig till att styra världens största stormakt!?

I åldern båda dessa herrar befinner sig i, så är det skrämmande att ens tänka tanken på att de kan ta alla beslut de vill. I normala fall ska de snart göra sig iordning för hemmet och jag tror inte att det hade varit något fel i att göra om systemet i USA till detta, heller.
Någonstans måste gränsen gå för hur gammal man får vara.
En demenssjuk man i den maktpositionen kan inte vara bra för någon.

Jag litar inte på någon av dem.