fredag 17 februari 2023

Dubbelmoralens ansikte.

Ja, vart är vårt samhälle på väg någonstans?
En mycket intressant fråga som ställs av kommunalrådet i Sölvesborg.
Kommunalrådet som inte ansåg att titeln räckte utan också krävde 100% lön för insatsen som nu ska bli så väldigt betungande. Samma person som drar på sig en offerkofta och läppstift så fort det känns jobbigt. Kryper upp i soffan och gråter. Det är bilden man vill förmedla.
Media köper den med hull och hår, precis som det alltid är när kritiken inte kommer från det blå fältet i världen. Rött hat är nämligen ok, men inte det blå.

Att polisanmäla människor som kritiserar är en sak.
Korkat, men inte förvånande när man vill ha media. Det är så den världen fungerar.
Att media sedan köper det och skriver om "den hotade politikern"... ska de ändra detta nu?
Polisen anser inte att hon har blivit hotad och kommunalrådet själv säger att kommentarerna har hållit sig inom gränsen. Grattis!
Det gör alla kommentarer precis tills de går över gränsen.
Hon ifrågasätter sedan varför man gör såhär.
Väldigt spännande faktiskt när jag tidigare här har bifogat mail som samma person har skickat fel till mig. Mailen handlade nämligen om mig och kom fel. Inga fina ord.
Så frågan kan ställas tillbaka: Varför gör man så?
Demokrati bryr hon sig inte ett dugg om.
Men det blev jobbigt när kommentarerna handlade om henne?

I nästa sekund står det sedan att hon inte anser att polisen ska syssla med sånt här. Erkänn då bara att anmälningarna var fel för jag kollade igenom kommentarerna och kunde inte hitta några hot. Arga och besvikna människor, absolut, men inga hot.

Som politiker sedan över tjugo år tillbaka så är jag rätt luttrad i detta.
I tjugo års tid har jag fått utstå kommentarer kring allt. Har jag skrivit att himlen var blå så har jag varit rasist, gillat godis.. då har jag varit emot överviktiga.. Allt har vridits till det media och dessa antimänniskor anser är det korrekta.
Trots det har samtliga saker jag vill förändra eller genomföra med åren faktiskt blivit som jag önskat.

För åtta år sedan, 2015, skrev jag en motion i kommunen om att vi skulle införa temalekplatser. Detta efter ett besök i Halmstad och Kristianstad och deras roliga temaparker. Jättetrevligt!
Jag blev sågad av kommunens politiker.
Idiotiskt faktiskt!
Sen byggde man en cirkuslekplats något år senare..
Nu sitter de där inne och diskuterar andra temalekplatser, men ALDRIG att någon skulle säga att "Ursäkta, din idé var faktiskt bra!"
Precis tvärtemot man uppfostrar barn.

Den moderata toppen avslutar med att hon undrar hur det ska gå med den framtia rekryteringen av politiker.
Ja, jag kan bara säga att hennes beteende skapar motsatsen.
Fler kommer vilja bli politiker, enbart för att motverka att maktkära tanter ska roffa åt sig.