torsdag 9 februari 2023

OS till Sverige?

Mitt svar är väldigt enkelt men jag vet att alla inte tänker som jag.
Mitt svar är ett starkt NEJ.
Sverige ska inte ha något vinter-OS och jag ser det som ett hyckleri mot allt som händer i världen, när detta får fortgå. Är det verkligen viktigt att lägga pengar på detta när världen står i brand

Vi har ett Sverige som med sin skattesats knäcker alla som vill någonting.
Trots det, så har vi inte råd med det som borde ingå för alla dessa skattade pengar.
Skolorna är många gånger undermåliga och att priser stiger bryr man sig inte om.. det är samma peng för elevernas böcker ändå. Vården fungerar inte perfekt trots att den borde göra det med alla de pengar som betalas in.. men nej.
Rättssystemet och polisen behöver en ordentlig skjuts men det enda som händer är att regeringen ska göra en utredning. Vi har statliga bolag vars VD:ar får mer i månadslön än vad en normal arbetare tjänar på flera år. Utöver detta har vi ingen el och alla ska spara, men räkningar höjs.

I detta måste man dessutom se till det intressanta faktumet... VINTER - OS.
Vinter?
När var det en riktig vinter i Stockholm senast?
Eller hela staden ska fyllas med konstsnö?
Nej, jag hoppas att man tänker till.

Ett OS kan självklart ge intäkter, men inte i den omfattning som det kostar.
Tillfälliga arbeten och byggen räcker inte för att ge detta ett plus och jag hoppas verkligen att alla tar sig i kragen och säger nej.

Våra skattepengar måste gå till saker som behövs, inte som bara anses vara roliga.