fredag 3 februari 2023

Inte psykiskt störd?

Nej, det är fullt möjligt att kvinnan som inte bara stampade sin treåring i ansiktet utan också filmade det, inte är psykiskt störd. Vi kan nog dock vara helt överens om att hon inte är frisk. Något är allvarligt fel. Jag har full förståelse över att det rinner över för alla någon gång.
Med det menar jag inte att man misshandlar sitt barn, för den spärren ska gå in, men att det ibland bara känns för mycket. Det har alla föräldrar känt någon gång. 
Att gå från det till att misshandla sitt barn på kommando, filma det och skicka det vidare.. det är dock så fel det bara kan bli.

Jag är rätt säker på att hon kommer att dömas till fängelse, men därför tänker jag också påtala några saker som är helt fel.
Kvinnan sitter redan häktad.
Den tiden kommer sedan räknas bort från tiden hon får i fängelse.
Faktum blir då att hon förmodligen släpps direkt efter rättegången.
Värre än så blir det inte.

Som svensk lag ser ut nu, trots alla fina ord från politiken.. så kommer mamman när hon kommer ut ha umgängesrätt med sin dotter. I förlängningen ska flickan tillbaka till sin biologiska mamma, för systemet är väldigt noga med just det. Hon är den BIOLOGISKA mamman.
Blod är tjockare än vatten.
Det spelar ingen roll vad som har hänt med andra eller vad hon har gjort för hon kommer att få vara med dottern. Frågar ni mig så är det så fruktansvärt fel så det finns inte.
Hon borde ha förbrukat sin roll som förälder i samma ögonblick som hon började att misshandla sin dotter.

Politiker slår sig ständigt på bröstet och berättar hur bra de är.
De tycker rätt!
De är dock anledningen till problemen vi ser i Sverige.
Det pratas nämligen om barnets rätt, men starkast är ändå Föräldrabalken som säger att barnets bästa faktiskt är de biologiska föräldrarna.

Kvinnan är kanske inte psykiskt störd, men enligt mig ska hon aldrig mer få tillbaka sin dotter.