tisdag 21 februari 2023

Medias sätt att göra alla som säger emot galna?

Vaccinmotståndare?
Jag skulle inte beskriva mig som en sådan.
Jag har tagit vartenda beprövat vaccin som finns då jag anser att det är viktigt.
Barnen får alla beprövade vaccin som finns.
Gränsen är dock väldigt tydlig och det kan vara så att det är jag som är korkad, eller helt enkelt smart när man ser konsekvenserna av hur allting har blivit.

Corona.
Var det en dödlig sjukdom?
Nej, för majoriteten av alla människor var den inte det.
Det dog människor ja, men inte i den utsträckning så att kaoset som infann sig var meningsfullt.
Var det en pandemi?
Enligt mig: Nej.
Enligt WHO: Nej... inte fram till 2009.
Fram tills dess så innebar en pandemi att många människor måste dö helt och hållet relaterat till sjukdomen. Efter 2009 behöver människor bara bli smittade.
Se detta klipp och begrunda sanningen: https://www.youtube.com/watch?v=AH4d7AZdXiU
På grund av att WHO ändrade sitt sätt att definiera en smitta, så blev det mer tydligt att en pandemi kan vara en vanlig influensa.
Så var fallet med corona.
Därför vägrade jag också att vaccinera mig.
Jag skulle dock aldrig kalla mig för en vaccinmotståndare för det.
De beprövade vaccinen tar jag ju gladeligen.

Är jag då den galne?
Nej, jag anser att alla som gladeligen sätter en spruta i sin kropp och tillför ett medel som de inte kan garanteras säkerhet för.. som galna.
I efterhand har det nu också visat sig att fler blev sjuka med vaccin än utan, vilket tydligt visar att jag inte tänkte helt fel och att jag inte var ensam.
Det har också visat sig att det inte dog så många som man befarade, men att konsekvenserna av nedstängningarna på grund av hysterin.. de har varit värre.

Människor har legat och dött ensamma.
Gamla har suttit ensamma.
Ingen har kunnat resa och ekonomin kraschar.
I slutänden måste alla ställa sig frågan om det är värt det.
Var det värt det?

När WHO slår på larmet nästa gång så kanske man kan ställa sig denna fråga:
Ska jag vara så rädd för att dö, att jag slutar leva?
Den är viktigt, för om hundra år bryr sig ingen.
Så viktig är varken du eller jag för mänskligheten kommer leva vidare oavsett.
Skulle jag få välja mellan att leva fritt och umgås med alla jag tycker om men dö av en smitta något tidigare än vad som kanske var meningen, så lever jag hellre så och har kvalité än våndas i ensamhet.

Denna så kallade pandemi borde få alla att tänka om en extra gång över vad som verkligen är värt det.
Är jag galen för det?
Nej, jag är bara kritisk och läser på fakta innan jag blir hysterisk.