måndag 27 februari 2023

För våtmarkernas bästa?

De beskriver sig som vettskrämda för klimatkatastrofen som väntar.
Jorden kommer gå under om inte våtmarkerna i Sverige återställs..
Finns det på fullt allvar någon som tror på detta!?

"Vi tror på samtalet mellan människor för att uppnå visionen om ett mer demokratiskt samhälle, därför är det för oss viktigt att också våga samtala med grupper och personer som står långt ifrån våra egna åsikter och värderingar. Genom kärlek bjuder vi in fler att vara en del av vår gemenskap. 
Våra ledord är: Mod, kärlek och gemenskap."

Detta skriver gruppen som limmar fast sig i motorvägar, sätter sig på motorvägar, stormar populära program och allmänt förstör för människor som försöker driva kuggarna runt i landet Sverige.
Rädda våtmarkerna är verkligen svaret!
Varför är de då så engagerade i Sveriges våtmarker?
Jo, de menar att då 25 procent av landets koldioxidsutsläpp kommer från torrlagda våtmarker.

Ok. Dessa människor tänker såhär.
De är religiöst och politiskt obundna så alla är välkomna.
Tror någon på det?
Jag är säker på att jag kan räkna upp många människor som inte hade varit välkomna in i deras värme. Merparten av dem är inte heller religiösa eller politiskt bundna men har arbeten de måste sköta för att få mat och kunna leva vidare. Försörja sig.

Jag brukar inte se melodifestivalen alls men har inte alltid så mycket val.
(Jag tror Loreen tar alltihop igen).
Det blev dock rätt för att se våtmarkernas kämpar!
På vilket sätt tänker de då att en man som springer upp på scenen när Loreen sjunger,  ska göra skillnad?
Jag antar att de vill få uppmärksamhet.
De fick min så pass mycket att jag läste igenom all information på deras hemsida.
Hjälper det dem?
Absolut inte.
Hemsidan var lika informativ som BLM-rörelsens sida.
Den visar på människor som förmodligen har rökt på alldeles för mycket och lever kvar i en flowerpower-värld där kärlek åt alla kommer skapa rosa moln och lycka.
Jag kan se scenen från den andra filmen med Bridget Jones framför mig.
Den scen där hon äter magiska svampar och svävar iväg.
Här har vi en hel grupp med dessa människor som samlas och på fullt allvar tänker att de bästa lösningarna för att skapa en bättre miljö i Sverige är att storma tv-program eller limma fast sig vid en trafikerad motorväg.

Samhället måste ta sitt ansvar för dessa individer!
De beskriver att de är vettskrämda.
Vad gör vi med människor som inbillar sig saker och ställer till det för alla andra?
Svaret beror på.
SVT gör helst reportage om dem från fängelset men den normala tanken måste vara att dessa människor inte ska befinna sig ute bland andra människor.
De behöver hjälp med mediciner och terapi.
Fungerar inte det så finns det ställen man kan bo på, för plötsligt kommer någon av dem på att det där kärleksbudskapet... det kan göras genom vapen eller bomber också.
Ändamålet helgar medlen!?

Jag är inte beredd att chansa.