fredag 11 oktober 2024

ÄNTLIGEN!

Han mördade sin flickvän som var gravid i sjunde månaden med hans barn.
Rätten menar att han har utsatts för tryck av familjen men det spelar ingen roll.
Han mördade sin flickvän och sitt barn.
Nu fastställs domen och han får livstids fängelse.
Varför då en titel som äntligen?
Jo, för att media la ut bilden även på honom.
Hela världen ska se vem han är och veta vad han har gjort!

Det gäller såklart inte all media. 
SVT skriver varken ut namn eller sätter bild, för de anser att han fortfarande ska skyddas.
För mig är det väldigt enkelt.
Den dag någon är dömd för ett brott, så kan man också klistra hans bild över varenda stolpe.
Eller hennes. Det spelar ingen roll, men de som är dömd ska syndas.

På bilden syns den gravida Saga och den dömde mördaren Mohamedamin Ibrahim.
Jag kan ju undra om hans familj känner att hedern nu är upprättad.
De tyckte inte om att han var ihop med en vit kvinna.
Jag lämnar inga kommentarer kring det men kan konstatera att synen på mänskligheten och hur vi ser ut definitivt är olika beroende på var i världen man kommer ifrån.

Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt..
Tanken som genomsyrar majoriteten av människorna i vårt land.
Vi lär oss att förlåta.
Att se det goda i människor.

Jag ser ett samhälle som är allt annat än det jag är uppvuxen med.
Vi låste inte dörrarna och jag var aldrig rädd för att gå hem ensam.
Aldrig att jag kände mig otrygg.
Många gånger gick resan till Malmö eller Köpenhamn men inte ens då var jag orolig.
Det hände saker då också, men inte som nu.
Nu blir du misshandlad eller mördad för att du säger emot någon eller helt enkelt bara råkar vara på fel ställe. Ibland undrar jag om det finns någon återvändo men en sak är enligt mig säker.
Så länge din telning räknas som ett barn, så ska du som förälder ansvara för de handlingar som görs.