söndag 13 oktober 2024

Så WOW!

Under hela mitt liv så har musik varit en stor del och drömmen som yngre var att bli musikalartist. Dansa, sjunga och musicera med andra människor som älskar det lika mycket som jag!
Bekymret är att du ofta blir pensionär innan du har fyllt fyrtio år.
Din kropp orkar helt enkelt inte så mycket längre.

Jag har varit överallt och tittat och jag älskar dem alla!
Malmö, Växjö, Göteborg, Stockholm, Luleå, Köpenhamn.. jag minns inte alla platser.
Grease en mängd gånger, En tiggares opera, Kristina från Dufvemåla, Fame, My fair lady, Les miserables, Phantom.. jag har sett de flesta.
Av alla så är Grease den stående favoriten och för ett litet tag sedan så hade jag nöjet att få ta med alla barnen och se den. Lyckan är när de blir lika förtjusta!
Alla har inte fått vara med tidigare men nu var det dags och det kommer fler.
Det är eufori att vara där och sedan gå därifrån!
Man vill se den om och om igen!

Jag tänker därmed göra reklam för Grease i den uppsättning som finns på Teaterbaren i Kristianstad!
Se den!
Manuset är lite omgjort men alla låtarna är med och artisterna är fantastiska!
Bäst av allt är att de efteråt tog sig tiden att gå en runda och prata med människor så att barnen fick en chans att träffa de nya idolerna.
Bra sång, bra ljud, bra dans och fullt hålligång!

Jag har besökt Teaterbarn, eller T-baren, många gånger tidigare men inte nykter då det var minst tjugo år sedan sist. Det stora discot lockade mycket människor och det var ett stort dansgolv och en stor balkong att hänga på. Den nya sidan jag nu fick se var så mycket bättre och jag tänker från och med nu se varenda musikal som sätts upp där.
I vår är det Så som i himmelen.
Nästa höst är det Billy Elliot.
Jag rekommenderar alla att få en liten stunds avkoppling som bara skapar glädje!
Grease i Kristianstad var så magiskt som bara Grease kan vara!
Se den!