fredag 25 oktober 2024

Hipp hipp hurra!

Ronny och Ragge gör en turné i sommar!
Det enda negativa med detta är de få ställen de tänker spela på, för till och med jag tycker att detta hade varit roligt. Det är bara någon vecka sedan jag lyssnade på podden Killrådet där Fredrik Granberg var på besök. Han berättade om Settman och deras tid som raggare.
Jag var inte så gammal när de var som störst, men jag lyssnade och tyckte att de var bäst.
Granberg har sedan fortsatt i precis min anda av humor och höjdpunkten var Hem till Midgård, som var det bästa jag visste.
Ingen humor som går hem i de fina kretsarna, men jag har aldrig platsat där.

NileCity 105,6, Varan-tv, Ronny och Ragge, Hem till Midgård och nu senast Kass humor med alla sina program.. jag älskar det! Sjuk humor!
Humor på en så låg nivå att det inte går att göra annat än att skratta!

Städerna som föräras med ett besök av raggarna är; Uppsala, Vadstena, Karlstad, Gävle och Borgholm.
För mig blir Borgholm närmst men det är ändå långt bort så jag kan inget annat än att önska!
Snälla gör några till konserter för de kommer att vara fullsatta och trycket kommer att vara extremt stort.
Jag förstår att det är svårt att få ihop tid och att Settman inte längre bor i Sverige, men det borde gå att få till några datum till!

Ronny och Ragge tog Sverige med storm och deras musik skapar fortfarande allsång.
Jag var tio år och visste att många av orden de sjöng om inte var ok, men det var sådant ös så det gick inte att stå stilla. Sjukt roligt med en turné!
Jag tror det är minutrar innan de säljer slut.
Biljetterna släpps idag!