onsdag 23 oktober 2024

Dumpens rätta ansikte.

Dumpen.
Denna sida som säger sig rädda människor.
Är de godhjärtade och vill alla människors väl?
Hjälpa alla barn?
Jag har sagt nej från dag ett då jag anser att man måste se till den lag vi har i Sverige. Är lagen fel så engagerar man sig politiskt och förändrar lagen.

Nu visar en granskning som Aftonbladet har gjort, att Dumpen är precis det som de flesta redan har förstått.
Ett vinstdrivande bolag som utpressar människor.
Det männen gör är fruktansvärt fel, men att som Dumpen påstå att de gör detta för att rädda barn i Sverige är trams och har varit från dag ett. En vendetta för vad Sjöberg själv säger sig ha blivit utsatt för.
Bekymret är att längs med vägen så ställer han till ett helvete för så många andra människor.
Ingen vill att pedofili ska vara bra eller att barn ska bli utsatta för detta, men det finns också barn i andra sammanhang än just där.

Jag har sedan dag ett hävdat att Dumpen gör detta för sin egen skull och inte barnens.
Nu visar det sig att Dumpen, med sin ägare i toppen, plockar ut en stor lön för det han gör. 
Han får tydligen "bidrag" från bolaget Impulskontroll, dit de hänvisar alla de "avslöjar".
Tydligen kan den med pengar betala sig fri från en publicering.
Känns det bra?

Dumpen förstör polisens arbete då de bara är ute efter att skambelägga en person och att tjäna pengar på den, istället för att samla ihop sitt material och ge det till polisen.
Då tjänar de såklart inte pengar på det, men materialet kan användas för att sätta dit dem på riktigt. Dumpen är enligt mig en modern häxjakt där män döms för vad de tänker göra, och inte för vad de har gjort.
De döms inte enligt en rättsprocess´ regler, utan av samhället och människorna i det.

Jag tror att människor är goda.
Att chatta och skicka nakna bilder till barn är helt fel.
Att tänka tanken är fel, men vi kan inte döma någon för det.
Att möta ett barn och ha hemska tankar, är inte samma sak som att verkligen ta hem barnet och utsätta det. Gränsen där är väldigt stor som jag ser på det och Dumpens arbete gör enbart att bevismaterial som kan finnas slängs. Alla förstår att den som har smutsigt mjöl i påsen, ser till att ta bort det innan en kontroll sker av polisen.

Istället för att då låta polisen ta del av sitt arbete, så konfronterar man potentiella pedofiler, berättar att man ska hänga ut dem och skickar dem sedan till företaget Impulskontroll. Där får dessa "förövare" veta att de kan betala sig fria från en publicering. Pengarna de får in skickas till Dumpen som "reklamavgifter" och ägare Sjöberg plockar ut mängder av pengar i vinst.
Smart!
Längs vägen finns det mängder med offer och Dumpen gör inte att det blir färre, utan tvärtom fler.
Stackars alla barn som drabbas för att fäderna har tänkt något.

Det finns mycket jag har tänkt genom åren, men som tur är har jag inte blivit dömd för det.
Listan för vad jag skulle sitta inne för hade nämligen blivit väldigt lång och inkluderat det mesta i straffskalan. Det räcker att jag kör bil, kommer till en rondell och någon inte blinkar ut.
Hur svårt kan det vara!?
Jag tänker saker om de personerna, men jag sätter aldrig tankarna i verket.
Vi kan inte ha ett modernt samhälle där anarki ska råda i godhetens tecken, och nu får förhoppningsvis alla förblindade hatare upp ögonen för vad som är viktigast för sidan.
Money, money, money.

När Dumpen sedan får frågan, så menar de att bara polisen kan utreda om de har begått ett brott.
Precis så, det är polisens uppgift att utreda brott.
Trots det leker Dumpen polis och låtsas som om de gör något för utsatta barn.