måndag 14 oktober 2024

Ska vi skratta eller gråta!?

Elen ska inte bli lika dyr som förra året eller året innan.
Jippi!
Hjälper det?
Nej.
Jag kan se vart varenda kilowatt i huset tar vägen.
Jag anpassar värmen efter när elen är billig och följer slaviskt varenda dag för att slippa de där elräkningarna på 15 000 kronor i månaden.

När jag då går in och kollar så ligger min förbrukning en bra bit under det som kallas för lägsta förbrukning. Detta gjorde att elen förra månaden kostade mig 179 kronor.
Det är inte farligt!
Den visar också att det fungerar att ha koll.
Tills.. jag får räkningen från Eon som slutar på 1344 kronor.
De där 179 kronorna i elförbrukning kostade mig alltså 1344 kronor i elnätsavgift, moms och skatt. 
Känslorna jag känner kan inte skrivas med ord, men de innehåller en mängd svordomar.
Hur kan man ens ha ett system som fungerar på detta sättet!?
Det är sjukt!

Vi lever i ett samhälle där det enda som lönar sig är att bli kriminell.
Se till att man kan fuska ordentligt och bete sig riktigt fel, för då tycker alla synd om dig och ska hjälpa dig. Samtidigt som vi nu ska roa oss åt denna "positiva" nyhet om att elpriserna inte ska bli så fruktansärt höga, så varnar man istället för att vattnet kommer att bli dyrt.
Varför?
Jo, för att de behöver byta alla rör.
Frågar ni mig så borde det ingå i den kostnad man redan betalar in.

Att leva i Sverige, som ska vara ett modernt och bra land, är som ett skämt.
Detta kommunistland med några av världens högsta skatter kan inte ens skryta om att de där skatterna går till det de ska, utan då ska vi istället betala lite till skatt!
Värst av allt är att det inte går att komma ifrån det.

Idag, som grädde på moset, så kommer vi få elpriser som toppar på fyra kronor kilowatten men skratta! Det blir lite billigare än i fjol!
Sjukt.