lördag 5 oktober 2024

Så hon är toxisk?

Jag tycker detta är så spännande att följa!
Anna Kinberg Batra.
Jag känner inte henne på någon nivå.
Det hon gjorde med anställningen var fel och det säger jag ingenting emot.
Det som jag däremot noterar är det "eftervåld" som drabbar henne, när andra kan komma undan hur lätt som helst.

När hon var partiledare rök hon på en petitess.
När Kristersson gör större fel så sitter han kvar.
Man försöker inte ens få bort honom.
Varför?

Minns ni då VARFÖR hon skulle bort som partiledare?
Jag minns.
Det var för att hon öppnade upp för samtal med Sverigedemokraterna.
Där föll hon, precis som jag.
Hon blev paria för partiet och därefter jagade man tills hon gick bort.

Vad gjorde sedan Kristersson?
Jo, samma sak, men han fick sitta kvar och hyllades för att han hade tagit rätt beslut.
Är detta då rättvist!?
Nej.
Och med henne som med mig, så beskrivs allting med "stormar".
Det stormar kring henne, men stormen då var ju rätt.
Hon gjorde rätt för det är en sanning idag!
Men, hon får inte en chans.

Den där elefantkyrkogården.. där finns det många elefanter.
En massa gamla generaldirektörer och chefer.
Samtliga med bra löner för att de en gång i tiden hade ett bra jobb.
Hela idéen är fel men jag anser inte att Batra Kinberg ska tas den rätt som hon har och modellen ska inte förändras på grund av henne för tänkt på det.. 
Hade diskussionen funnits om hon var en man?
Jag tror inte det.
Det är inte en person i kyrkogården, utan massvis och alla har de bra löner.

Så är Anna Kinberg Batra toxisk?
Ja, det kanske är så, för jag vet inte.
Jag vet dock att den politiska miljön och allting kring den kan förgifta och förstöra vem som helst med tiden. Det hon har utsatts för genom åren rättfärdigar inte det som hände nu, men kan ge en ursäkt till den bitterhet som kan kännas när man ryker från en post för att man tagit ett korrekt beslut, medan den som är feg och följer efter hyllas för samma sak.
Pinsamt!