lördag 23 februari 2013

Hästkött duger tydligen inte ens till behövande.

Precis som Roy i artikeln är jag uppväxt med att man inte slänger mat. Jag tänker fortfarande så även om det inte är så att jag håller stenhårt på det.

Det visade sig att det inte fanns rester av någon medicin i maten. Alltså är det enda "felet" på den att vissa delar av innehållet kommer från en häst istället för en ko.
Var är problemet?

Roy vill alltså köpa de förpackningar som inte är skadade och skänka dem. Vad är problemet?
Tänk så många människor som kan äta sig mätta på de ton med mat som kommiit tillbaka till leverantörerna.
Sist ur var nu Lidl som har hästkött i vissa produkter.
Ingen dör av detta så vad är problemet?
För många år sedan såg jag ett avsnitt av Full Frys med Stefan och Krister där någon av dem, de har aldrig varit mina favoriter, har malt ner kråkor i färsen för att dryga ut den.
Det tyckte jag var äckligt. Inte för att det var en fågel eller för att de är söta utan för att det var fjädrar i färsen.
Det är varken hästhår eller någon annan del av hästen med i maten förutom rent kött.

Jag hoppas de låter Roy och andra personer som känner att de vill hjälpa till köpa upp och skänka det. Att all denna mat ska slängas i onödan är en fruktansvärd miljöförstöring för mig.
Klistra dit en lapp med att de innehåller hästkött istället så är problemet löst.
Som en vän till mig sa; När jag kom och skulle köpa den nya Findus med häst var de slut, grym efterfrågan på det, hoppas förpackningarna kommer in snart igen.

http://www.metro.se/nyheter/entreprenoren-vill-skanka-skandallasagnen-till-fattiga/EVHmbo!Y5iXVu36X85BI/