fredag 22 februari 2013

Smaklöst med teater om mördad

Ibland undrar jag var det sunda förnuftet tagit vägen. Varför göra en pjäs om en mördare och dennes offer? Jag förstår att Englas mamma inte vill att Dan Bratt ska fortsätta med sin teater.
Det hade stört mig väldeliga om en teater handlat om någon i min närhet i denna bemärkelse.
Flickan har varit död i knappt fem år och ändå ska det vara ok att göra såhär.
Jag tycker det är fullständigt smaklöst.

Jag förstår att Bratt vill få uppmärksamhet och med all sannolikhet tycker att han har gjort ett bra jobb men detta går över gränsen. Finns det ingen som är fredad längre?
Han menar själv att han visar allt med Engla med den djupaste respekt men ärligt talat, hur respektfullt är det att göra en teater om någon som blivit mördad?

Eklund var/är en sjuk människa som inte förtjänar denna uppmärksamhet.
Jag hoppas att de som tänkt gå på denna teater tänker en gång till och föreställer sig att den handlar om deras barn, barnbarn eller annan anhörig istället för någon annans.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5447099