tisdag 21 november 2017

Ett gott skratt..

R2#metoo.
Jorden fortsätter att spinna runt oavsett vad människor tycker.
Jag är en liten person i det stora hela men jag anser att skrattet är viktigt.. och jag tycker det var roligt även om det är lite synd om R2.
Jag måste ju sympatisera med honom som den Star Wars-fantast jag är.

Paolo Roberto gjorde det fruktansvärda att skämta om någonting som man uppenbarligen inte får skämta om ännu. Han skrev:
"Vad kallar man en sexuellt trakasserad robot? - R2#metoo"
Vilken helt fantastisk snilleblixt att komma på detta!

Jag tycker rondellhundar kan vara kul.
Jag tyckte Jyllandsposten gjorde rätt för så många år sedan och likadant Charlie Hebdo.
Vill någon göra nidbilder av mig och mina framtänder, kungen eller svensk polis så visst. Jag tycker att man ska kunna skämta om allt.
Jag tycker varken illa om kungen, svensk polis eller mina framtänder men anser att man ska kunna skratta för den dag allt är så allvarligt att man inte kan dra på smilbanden, då bör man sluta läsa olika medier. Tror man att en Gud inte kan ha någon form av humor så får man helt enkelt bosätta sig i en del av världen där man verkligen tror att Gud är strikt och hemskt.
En kvinna som är strikt och känslokall.. men de tror säkert inte att hon är en kvinna heller.
Lite märkligt då Gud isåfall är transsexuell och det lär ju knappast vara godkänt det heller..

Intressant i det hela är dem som skriver till Roberto att de ska våldta hans barn, skrämma och jaga honom för att han skämtar. Välkommen till Sverige 2017!
Vart kan detta hot komma ifrån?
Det goda hatet.
De hatar ju för rätt anledning!?
De anser att han skämtar om något som kränker andra människor.
Jag anser det vara kränkande att någon skriver #metoo för att någon har tittat snett på dem när det finns de som blivit sexuellt ofredade. Våldtagna. Utsatta för riktigt hemska saker.
En trakasseri är en helt annan sak.

Det behövs lite perspektiv.
Stå på dig Roberto!

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/ngRwxa/ilskan-mot-paulo-roberto--efter-skamtet