torsdag 2 november 2017

En absurd verklighet.

1996 tittade en kille snett på mig.
På en fest 1998 var det någon som satte sig väldigt nära mig under en sammankomst.
En annan lade armen runt mig.
Jag känner mig så oerhört kränkt så nu tänker jag att det räcker..
Nu tänker jag göra som alla andra människor som aldrig lyckades bli kända för vad de åstadkommit!
Jag säger att något har hänt, pekar ut någon och sedan ska den personen springa gatlopp.
Det kommer aldrig hända.
svt.se

Tycker inte media och dessa personer att gränsen är nådd nu?
Spacey anklagas alltså för att ha lagt sig på en annan person, som vid tillfället räknades som barn. Detta hände inte igår eller i helgen utan 1986.
Vad är det för fel på människor egentligen?
31 år efter det hände.

Detta med preskriptionsnivå är rätt intressant.
Hade Spacey mördat denna killen i Sverige så hade han klarat sig undan för några år sedan. Tiden har dock ändrats från 25 år till att den är borttagen.
Att ha sexuellt ofredat någon ger i Sverige max två års fängelse om jag har läst rätt.
Det innebär att fem år senare är det för sent att göra något.
Då har nämligen preskriptionstiden gått ut.

Det innebär att exempelvis Timell, Kronér och Virtanen inte ens kan dömas längre. Media har dock fällt dem och jag anser detta vara en katastrof.
I min värld är det mycket chockerande att det är så höga intagningspoäng på journalistutbildningen. De läser flera år och ska sedan vara proffs på att hitta och skriva om nyheter.
Ingår det ingen som helst källkritik i utbildningen?
Är det ett tvång att vara vänstervriden?

Media hade för några år sedan inga bekymmer alls med att hänga ut människor som hade skrivit osmakliga kommentarer på nätet. Det var heller inga bekymmer för varken Aschberg eller Expo att publicera namn på allihop.
Att de gjorde fel brydde de sig inte om för du vet, ändamålet helgar medlen.
Nu är det plötsligt deras egna.
Antingen väljer man då att låtsas som nästan ingenting eller hänger man ut dem med.
Det är för mig lika fel allting.

Sverige har en lag och den måste gälla.
I Sverige är du oskyldig tills rätten har bestämt att du är skyldig.
På vilket sätt har detta följts i media?
Våldtäktsmän skyddas men anklagade människor hängs ut.
Förstår inte media att dessa anklagade män har familjer?
Stackars barn som ska behöva se vad någon påstår om deras fäder.
För det är just det; påståenden.
INGEN av dem är dömda i rätten!
INGEN!
Men media hänger ut dem och våldtäktsgänget i Visby skyddas. Varför?

Vad är det för fel på de personer som nästan ett decennium, i Spaces fall tre decennium, senare väljer att säga något?
Sök hjälp eller glöm det istället.
Det är inte sunt att älta sådant så många år efter.
Hade lagen fått råda hade det inte ens varit någon mening att ta upp det.

Hela det svenska rättsystemet är på väg att haverera på grund av media och jag anser att det är förkastligt. I Sverige blir man dömd när rätten finner dig skyldig och det bör även media tänka på istället för att agera bödel.

https://www.svt.se/kultur/film/kevin-spacey-ber-om-ursakt-for-sexuella-narmanden-mot-barn
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/martin-timell-polisanmals-for-valdtakt
https://www.svt.se/kultur/medier/netflix-stoppar-inspelning-av-house-of-cards
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/komiker-anmald-for-valdtakt-radd-att-han-ska-forgripa-sig-pa-fler
https://www.svt.se/kultur/medier/netflix-stoppar-inspelning-av-house-of-cards
http://www.nsd.se/nyheter/hur-lang-ar-preskriptionstiden-for-brott-6393676.aspx