torsdag 16 augusti 2018

Alla andra blir offer.

40 000 kronor rikare och lycklig över "vinsten".
Hon tror nu att detta kan göra att fler muslimer står på sig och driver på för rättvisa.
Hon hoppas att hon kan leda dem till att inte bli diskriminerade.
svt.se

Vi backar bandet lite.
Vad blev hon diskriminerad för?
Det framgår inte vilket arbete hon har sökt men HON har vägrat ta en man i handen.
Mannen som skulle intervjua henne till det nya arbetet.
När hon vägrade ta i hand berättade företaget att hon inte kunde arbeta där och ledde henne ut.
Enligt egen utsago grät hon då och kände sig illa behandlad.

Det enda denna tjejen har lyckats med, förutom att få lite pengar, är att göra varenda arbetsgivare misstänksam för att ta in muslimer på arbetsintervjuer.
Om jag exempelvis var chef på en bank så hade jag krävt att hon skulle hälsa på kunderna ordentligt. Kunde hon inte hälsa på mig som chef, lär hon inte hälsa på kunderna.
Det kommer företaget förlora på.
När denna tjej nu vinner i domstol, så hade det betytt att jag inte hade tagit in någon med ett utländskt namn för intervju då det i värsta fall kan leda till stora bötesbelopp om hon inte gör vad företaget kräver.

Tänk om jag skulle sökt anställning på en strippklubb och sedan vägrat klä av mig.
Kan jag då anmäla strippklubben för diskriminering?
Om jag har piercat hela ansiktet och söker jobb inom operation på sjukhuset men vägrar ta av mig mina smycken. Kan jag anmäla då?

För mig är vissa saker självklara.
Värst av allt är att de går på hennes linje!
HON ska inte behöva hälsa.
Om hon hade varit en man, hade man tänkt likadant då?
Jag blir så trött när jag läser sådant här.

Grattis Farah!
Du har precis lyckats att exkludera väldigt många människor från arbetsintervjuer.
I Sverige hälsar vi ordentligt oavsett vilken kultur du kommer från.
Passar det inte så kan man välja ett yrka där man inte behöver hälsa på någon, eller kan man välja att återvända till ett land där du som kvinna inte ens får arbeta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kvinna-vagrade-ta-i-hand-vid-intervju-unik-dom-ger-henne-ratt