lördag 25 augusti 2018

För djurens bästa..

Djuren framför allt!
Djurens rättigheter är viktiga!
Så viktiga att vi helt enkelt släpper dem fria.
Det hade varit intressant att höra vad detta vänsterfolk anser om rätt och fel.

5000 minkar och hästar släpptes ut.
Människorna som gör det anser att de gör rätt.
De låter djuren komma tillbaka till sin "naturliga" miljö.
svt.se

När såg de vildhästar i Sverige senast?
Minkarna är domesticerade sedan femtio år tillbaka och känner inte till sin rätta natur.
De är lika vana vid oss människor och det liv de lever som alla husdjur.
Ska dessa djurvänner börja släppa ut hundar också?
Innekatter?

För mig är det oerhört korkat och tyvärr händer det med jämna mellanrum.
Jag bor i ett område där det finns mycket minkfarmar.
De stör inte mig och jag har inget emot att dessa människor gör detta.
För mig är nämligen ett djur just ett djur.
Betänk att om vi hade lagt lika mycket pengar på mat till människor som till djur, så hade världssvälten försvunnit men många gånger prioriteras istället just djuret.

När de har släppt ut minkar här där jag bor innebär det att jag inte kan släppa ut barnen. Minkar biter. De gömmer sig och stannar även under exempelvis altaner. De finns i stengärdet vi har på tomten.
I barnens ögon är det katter som ska leka men det kan straffa sig rätt rejält.
Minkarna äter upp alla småfåglar och mindre djur så djurlivet kraschar.
Det är inte så att minkarna är helt överlyckliga och startar upp ett nytt liv.
Många blir påkörda.

Om man nu är emot minknäringen så får man stoppa det demokratiskt, genom politiken.
Inte genom att förstöra för enskilda näringsidkare och utöver det borde straffen för dem som gör detta bli betydligt högre.
Inte nog med att de utsätter djuren för djurplågeri så gör de sig skyldiga till skadegörelse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/minkar-och-hastar-slapptes-ut