torsdag 30 augusti 2018

Styrkan i att inte vara som alla andra.

Udda.
Flummig.
Inte som alla andra.
Jag är emot dödsstraffet.
Inte för att jag tycker synd om dem som skulle utsättas för det utan i grunden för att jag tycker det är orättvist att den som begått större brott ska få påbörja nästa liv för tidigt.
De ska sitta en livstid i detta livet och förstå att de gjorde fel.
Flummigt och helt egenkonstruerat, men sådan är jag.

Det är tjugo år sedan jag började engagera mig politiskt.
På den tiden lär man sig att hata och älska allt vad det innebär.
Jag avskyr valår för jag anser inte att det är då politiken ska föras.
Det finns tre år emellan som enligt mig är mycket viktigare.
De sista veckornas löften hit och dit gör mig mest irriterad.
Om du nu tycker så, varför just nu?
Ser man inte att det inte är trovärdigt?

Jag lever mitt liv för att det ska vara så bra som möjligt.
Jag tror på reinkarnation och tänker inte spendera mitt liv på ett sätt som gör att jag ångrar det när jag blir gammal. Jag kommer aldrig trampa på någon och hade jag kunnat hade jag byggt ut huset och välkomnat varenda ensam människa i hela världen in.
Åtminstone alla barn.
Min dröm som yngre var att flytta till Sydamerika eller Afrika för att bygga barnhem men drömmen sprack när jag insåg vidden av den helt sjuka byråkrati som ställer till det i dessa länder.
Jag är i naturen engagerad och blir det i allt.

En väldigt vis man jag stöter på med jämna mellanrum sa till mig att "Vill du ha hjälp, så fråga den som alltid är upptagen för det är bara de som kommer ha tid. Den som aldrig gör något kommer inte hjälpa dig." Det stämmer så oerhört bra.
Mitt livsschema skulle förmodligen knäckt många men för mig är det ett måste för att må bra.
Jag vill vara engagerad och jag vill påverka.
Jag avskyr att stå framför människor och prata men kan inte låta bli då det är det enda sättet att påverka.

Jag går min väg.
Hur den än ser ut och vad någon än tycker så är det min.
Jag ska leva med konsekvenserna utav hur jag lever varpå det måste kännas logiskt för mig.
SVT har släppt en grafik över hur alla riksdagskandidater ser på olika frågor för att sedan sätta in dem i ett system.
Jag blev en av väldigt många prickar.
En liten ljusblå prick som tydligt visar vart jag står politiskt.
Min uppfattning är att jag har stått stilla sedan jag blev medlem och att det är partiet som flummat rundor. Jag står kvar i de åsikter jag blivit så jagad för.
Inte för att någon har sagt det utan för att jag anser det vara rätt.

Mitt mål de sista tio åren är att synliggöra vad jag tycker med denna blogg.
Och jag tycker oerhört mycket. Om allt.
För mig går det inte att "inte tycka". Jag tycker om nästan allt.
Vad jag tycker ser ni här.
Hur nära jag ligger Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna är tydligt.
Betydligt närmre än mitt eget parti men det är för att jag vet att det fattas frågor som jag vurmar för men som inte nämnts här.

Skulle någon undra något så hör av er!
Jag passar kanske aldrig riktigt in någonstans men på något sätt är det sådana som jag, som gör att politiken förändras. Jag säger inte ja för att Stockholm tycker det.
Jag säger vad jag tycker och för mig är det en självklart.
Oavsett om det är valtider eller inte.

https://www.svt.se/special/hur-lika-ar-kandidaterna-sina-partier/