söndag 19 augusti 2018

Lite skottlossning..

.. men miljöpartiet vill ta ut skatt på parkeringsplatser.
Fridolin har visserligen beklagat och sagt tt det inte är riktigt så men faktum kvarstår att partiet helt uppenbarligen är splittrat i denna fråga.
En fråga som för mig blir helt meningslös.
svt.se

Är det de största bekymmer miljöpartister ser?
Jag hoppas verkligen att människor uppmärksammar detta.
Miljöpartiet har främst sina väljare i storstadsregionerna.
Få på landet röstar på dem då vi här ute uppenbarligen lever mer i verkligheten än i storstan.
Det är fint att tänka på miljön och hur den ser ut, men inte att leva i den.

Om det nu skulle införas skatt för att parkera när man exempelvis handlar, så skulle det ställa till bekymmer. Jag handlar främst i den lokala affären men det händer att jag kör till andra ställen.
Kör.
Det är nämligen det enda sättet att ta sig dit.
Bilen är livsnödvändigt för oss.
Vi är en stor familj och bor inte inne i stan där kollektivtrafiken går ständigt.

De föreslår inte bara stora parkeringar utan även vid arbetsplatserna.
Jag vet att Kristianstad kommun gör så för när jag jobbade där var man tvungen att betala för en plats men det var inte säkert att man fick någon.
Andra ställen har det likadant då de har valt att se en parkeringsplats som en förmån.

Straffskatt på dem som vill arbeta med andra ord.
Hur ska de lägga in det när de söker nya lärare?
"Välkommen till vår skola. Du får denna lönen, men sen drar vi av XX för att du parkerar här."
Vill de att alla ska kunna gå till sitt jobb?
Det hade ju varit bra men det fungerar ju tyvärr inte så.

Jag hoppas att människor vaknar inför detta valet.
Miljöpartiet är så verklighetsfrånvänt så jag i princip aldrig upphör att förvånas.
Du väljer den 9 september.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-lat-kommunen-ta-ut-parkeringsskatt