söndag 26 augusti 2018

Heja!

Över partigränsen, helt uppenbart, för i min värld är det inte konst.
Det är då människor kommer skrika att det är det minsann visst!
Vem är jag som ska ifrågasätta och bestämma över vad som är konst!?

Sverigedemokraterna i Stockholm vill ta bort "konsten" vid tunnelbanan.
Jag skrev om detta redan i oktober förra året och står kvar vid vad jag tyckte då.
Uppenbarligen samma som SD.
svt.se

Mensblod och nakna människor är inte konst för mig och om det nu är konst, så behöver det åtminstone inte pryda en av de platser i huvudstaden som alla människor passerar.
Nej, jag är inte generad över att varken se eller prata om mensblod och konstiga frågor är jag väldigt van vid. Att arbeta med barn och att ha flera själv innebär en hel del "pinsamma" frågor.
Vad betyder...?
Frågorna är många.

För mig ska det vara en plats att visa det bästa av Sverige med.
Tänk en målning för varje län med länets namn på.
Tänk skärgården, naturen, älgar och.. listan kan göras lång!
Gör en tävling och låt bästa bild från varje kommun målas dit.
Tänk nytt!
Tänk för hela Sverige och inte för några feminister inom storstaden.
Vem vill de visa konsten för?

Jag tycker om konst och kultur.
Jag har inga bekymmer med det utan är en stor del i mycket av det själv.
Jag engagerar mig i hembygdsföreningen, musikföreningar och spelar mycket själv.
Jag försöker vara en del av allt!
Hemmet pryds av konst som passar mig och min familj, främst mig..
Jag älskar rött, guld, svart och grönt vilket syns väldigt tydligt.
Jag älskar musik och väggarna pryds av de instrument jag äger.
Fagotten, didgeridoon och nyckelharpan trängs med åtskilliga violiner.
Saxofoner och trumpeter.

Detta är konst för mig men passar kanske inte alla.
Jag förstår det.
Men. Vem tycker att konsten i tunnelbanan i Stockholm passar dem?
Jag hoppas SD kan påverka i denna fråga och jag önskar reklam för vårt underbara Blekinge och Sölvesborg istället för mensblod.

http://emiliepilthammar.blogspot.com/2017/10/konst.html
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraterna-vill-byta-ut-konsten-i-slussens-tunnelbana