måndag 6 augusti 2018

När ändamålet helgar medlen?

Jag är bisexuell..
..heterosexuell, homosexuell, metrosexuell.. gud vet vad.
Nej, jag föredrar män utan att för den delen tycka mindre om kvinnor.
Jag har en uppfattning om att könet är rätt oviktigt i grunden för kärleken är blind.
Det vet alla. Ganska vacker dessutom..


Vem du väljer att älska, det är din ensak och inget någon borde lägga sig i.
Vad ni har på er är upp till er.
Hur ni har sex, ja.. det är med upp till er så länge alla vill som deltar.
I Sverige finns dock en hel del lagar som måste följas.

HBTQ.
Trams i min värld.
I ett samhälle för alla behövs det nämligen inte.
Pride är för mig ett spektakel som inte behövs utan som istället gör fula saker av något fint.
Det är över min döda kropp att jag någonsin skulle besöka ett sådant jippo.
För mig är nämligen alla lika och pride står inte för alla människors lika värde.

Efter att ha följt mediebevakningen mår jag dåligt.
Jag tycker inte att man ska skämmas för någon annan men jag skäms för det parti jag själv förespråkar.
Hur i hela världen kan man välja att vara med på en scen och prata illa om vissa människor?
Människor som inte ens är där och kan försvara sig.
Tänk om jag gjorde så i mitt arbete.
Samlar in alla barn utom några, för att sedan prata illa om dem som inte fick vara med?
Hur rimmar det med en bra värdegrund?

Om jag varit bisexuell, homosexuell.. what ever, så hade jag aldrig besökt detta spektakel.
Att jag har en sexuell läggning, oavsett vilken, innebär nämligen inte att jag tycker det är ok för vuxna människor att gå nakna på stan, krypa runt i hundkoppel eller stoltsera på scen med en symbol som mördat miljoner människor. Vänsterpartiet hejar på!

Varför i hela världen ställer övriga partier upp på detta?
Varför låter vi en röd värld styra något som borde vara fint!?
Helgar ändamålet medlen?
Det känns så.
Alla som sedan inte hejar på kallas för rasister eller homofober.

Tänk er att samma människor bestämt sig för att straffa oliktänkande.
På Kunskapskanalen går ett program som heter Den blodiga freden 1945.
Det handlar om hur människor med tyska rötter straffades åratal efter att kriget var slut.
Civila som inte hade med kriget att göra behandlades som judarna.
De sattes i koncentrationsläger, misshandlades, svältes och mördades.
Barn undantogs inte.
Allt gjordes för den "goda" sakens skull.
De civila straffades för vad andra landsmän gjort.
Det är som om danskarna hade kommit hem till mig, slängt ut mig och min familj ur vårt hus, misshandlat och förolämpat oss för att sedan hänvisa till att vi behandlade dem likadant innan vi vann 1658.

På scenen under pride står åtta partiledare.
En är inte välkommen men en extra finns med.
En som delar "rätt" åsikter.
Tillsammans gör man sedan narr av dem som inte är där.
Det är skrämmande och motbjudande att detta kan hända i ett demokratiskt land.
Min värdegrund för de val jag har gjort i mitt liv rubbas i grunden när jag ser detta.

Hur kan man som vuxen människa ställa upp på detta?

http://www.stockholmpride.org/prideparade/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/guide-vem-har-ratt-att-ga-i-pridetaget
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/begreppen-du-behover-lara-dig-under-pride
https://www.tv.nu/program/den-blodiga-freden-1945