lördag 4 maj 2019

36 år.

En mycket märklig känsla.
Jag har nämligen aldrig trott att jag ska bli gammal.
Just 36 kanske inte är så gammalt men ändå.
Det är en bra bit på vägen.
lararnastidning.se

Mitt liv består av listor och mål.
Inte alltid logiska eller realistiska saker men ändå.
En av sakerna är att jag ska vara självförsörjande på Hanö.
Det är en dröm att inte behöva lita på någon annan utan istället kunna gå ut och ta det jag behöver för att bli mätt.
Jag är på väg.
Växthus är inköpt och håller på att sättas ihop.

Målet med en stor familj anses jag nog ha lyckats med även om jag anser att den kan expandera.
Det har börjat hända saker i politiken vilket inte var det direkta målet utan en bieffekt av att det gick så bra i valet. Jag fick oerhört mycket röster och är så tacksam över att ha er som har tålamod. Som tror på att det kommer bli bra!
I skrivande stund tittar jag ut på snön som virvlar ner och tänker på hur svårt det är att påverka vissa saker. Vädret är en sådan. Det är bara att gilla läget.

36 år är även en siffra som i tonåren betedde sig mycket märklig.
36 år. Då var det dags att lägga sig ner och dö.
Kom någon på krogen som var i den åldern undrade jag vad som var fel.
Idag är 36 år en bra ålder på alla sätt.
Mitt i allting.

Efter snart ett år i kaos kommer det lugna ner sig och jag hoppas att det kommer bli bra.
Alla ramar börjar sitta och rutinerna dyker upp.
Det är inte lätt att ta över en kommun och påbörja de förändringar som man är intresserad av.
Den politiska världen är inte så snabb.

Jag har många mål kvar i livet men samtliga är relativt enkla att uppnå.
Ett av dem är att bli äldre.
Ett annat är att överleva presenten jag fick av min kära syster - jag ska springa Köpenhamns halvmara. Jag har fortfarande platser i världen jag vill besöka men inställningen att jag vägrar flyga förstör en hel del där. Jag klagar dock inte för vem kunde ha det bättre än jag, som bor i Hällevik i världens bästa kommun och har så nära till paradiset Hanö!?
Riksdagen hägrar fortfarande men är idag mer som en oas.
Jag hade varit en katt bland hermelinerna där för min åsikt är inte till salu även om Gud fader själv hade kommit ner och sagt att jag skulle ändra mig.
Min åsikt pendlar inte efter opinionsläget och därför tror jag inte att jag hade passat in riktigt.

Dagen idag kommer firas med familjen, fotboll med Mjällby AIF och monstertrucks.
Den kommer alltså firas på absolut bästa sätt.
Tack för alla grattishälsningar som redan har trillat in!
Ha en bra dag alla!