tisdag 28 maj 2019

I morgon är en annan dag..

Jag ska börja med att hylla en journalist som alltid frågar, lyssnar på svaret och sedan skriver sakligt. Lars Ohlsson på BLT, Blekinge Läns Tidning.
Hade alla journalister varit som du hade Sverige sett annorlunda ut.
svt.se

Följande text förmedlades till BLT igår kväll:
"Med tanke på de sista dagarnas skriverier meddelar jag härmed att jag lämnar alla politiska uppdrag för Moderaterna.
Ett skämt om vem som har rätt att anmäla blev fel och jag ber så mycket om ursäkt för detta. Det är för mig en självklarhet att vara emot alla former av sexuella trakasserier och övergrepp.
Många har tagit illa vid sig och det jag håller närmst hjärtat har tagit skada; min älskade hemkommun Sölvesborg.
Den fantastiska skolan jag arbetar på, all personal på kommunhuset som jag lärt känna och alla som har röstat på mig; från djupet av mitt hjärta så ber jag om ursäkt.
Jag har brunnit för att förändra det jag har ansett vara fel men när jag som person blir fokus istället för det som borde vara det så väljer jag att backa.
Jag önskar Samstyret all lycka till och tackar för mig.
Med vänlig hälsning, Emilie"

Jag är en engagerad person och har alltid varit och det gäller i allt.
Politiken har tagit tjugo år av mitt liv och det ska bli skönt att faktiskt få vara ledig alltid.
Inte mer kvällar och helger, samtal dygnet runt och att alltid vara till hands.
Alltid passa sig för vad som görs eller sägs.
Vara en ständig hackkyckling på diverse sidor så det ska bli intressant att se vad de ska skriva om nu.
Jag kanske till och med kan hinna med en semester för det var många år sedan sist.

Främst vill jag framföra ett stort tack till alla er som stöttat.
Det märks vilka som är vänner när det blir såhär.
Självklart finns det alltid människor som väljer att inte läsa korrekt och som sedan valt att maila och hota mig och min familj. På något sätt är det hatet alltid ok.
Väljer man politik som intresse och sedan sticker ut hakan måste man förvänta sig hot och hat från människor som dömer.
För att inte tala om alla hundratals samtal jag missat.
Tyvärr kan inte alla skilja på sak och person, vilket jag alltid har varit noga med att göra.

Jag skulle aldrig döma någon och har skyddat både Virtanen och Timell när det stormat.
Nu är det slut på det för nu är jag bara jag och detta jaget är inte längre offentligt.
Däremot har jag de sista dagarna tagit emot över hundra meddelanden på Messenger som hejar på mig. Massvis med mail och sms om att jag ska stå på mig. Komma tillbaka.
Tusen tack till er alla!
Tack till er som gav mig sin röst under valet.

I morgon är en annan dag. Idag med. Min devis har alltid varit att om hundra år bryr sig ingen och det stämmer.
Jag somnar fortfarande lycklig och vaknar glad för jag har denna stunden på jorden.
Jag är 36 år och har förhoppningsvis lika många år kvar.
Jag blickar framåt och jag tror att det kommer bli en fantastisk sommar!

http://www.blt.se/solvesborg/emilie-pilthammar-avgar-jag-ar-sa-ledsen/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/beslut-om-pilthammars-framtid-imorgon-extrainsatt-krismote