fredag 31 maj 2019

The Letter.

Den som är fri från synd kastar första stenen.
Jag tycker om religion och har läst både Bibeln och Koranen.
Ordspråken som är användbara är många och i det inlagda brevet nederst har jag fetmarkerat några stycken. Mest markant och bevis på den oerhörda ovilja som finns är det faktum att dessa människor trots mina tjugo år i partiet inte kan stava mitt namn.
Rent krasst vet jag inte ens om brevet är giltigt då en sådan liten sak i större omröstningar kan göra att rösten är ogiltig.

För att klargöra från början för er som inte orkar läsa:
Jag gick ur som medlem innan detta mail dök upp.
Tillsammans med mailet finns utdrag från min blogg som ska användas som bevis. Inäggen som är bifogade är dessa:
https://emiliepilthammar.blogspot.com/2019/05/den-mediala-viskleken.html
https://emiliepilthammar.blogspot.com/2019/05/tomma-tunnor.html
Utöver det skärmdumpar från uppdateringar kring dessa och efter lördagen.

Efter Billström och Svantessons uttalanden mailade jag dem och ifrågasatte hur människor utan läsförståelse kunde ta sig så långt upp i hierakin och krävde att de skulle visa var jag skriver att jag skyddar någon som begår ett övertramp. Jag har fortfarande inte fått svar på det mailet från någon av dem. Det är så man helt enkelt gör. Väsnas utåt och sedan låtsas man som ingenting.

Den fetmarkerade stilen.
Ingen i moderaterna får arbeta med någon för partiet konkurrerande politiskt organisation. Mycket intressant att det finns några moderater kvar i Sölvesborg alls för om man ska dra gränsen vid vad texten säger så bör alla moderater i Samstyret uteslutas.
Det sker nämligen ett arbete och ett samarbete dagligen med tre andra konkurrerande politiska organisationer. Det visar att man särskiljer vem det är som gör detta samarbetet och att man använder det som ett slagträ mot dem som inte faller inom ramen.

Den som skadar partiet genom sitt handlande ska också uteslutas.
Vad kan då vara av skada för partiet..
Det skulle kunna tänkas vara att hamna i riksnyheterna för att man fifflat med pengarna för flygresor till familjen. När man inser att man är påkommen så gör man en sen rättning och skyddar sig bakom det. Det kan också vara att offra unga, nya medlemmar på stämmor för att få en bättre plats själv.
Det gynnar inte precis tillväxten.

Utesluten kan man även bli om man inte följer de etiska reglerna mot sexuella trakasserier som Moderaterna har. Vad skulle då det kunna vara?
Det kanske är att ta hem mörkrädda småflickor till rummet på olika konferenser?
Tafsa på partikollegor efter en sen kväll?
Komma med oanständiga förslag eller hembesök?
En hand på någons midja och några ord i örat?
Ungkarlslivet när man åker på utbildning?

De etiska reglerna kan rullas ihop och slängas någonstans för de gäller bara om media ser.
När dörrarna stängs och ingen längre tittar sker det mesta och jag skulle vilja se vem av dem som nu pekar på mig som är fri från synd.
Jag känner då ingen men jag har heller aldrig kastat sten på någon annan och bannat dem för vad de har gjort. Det är nämligen, enligt mig, upp till var och en.

Problemet med mig och varför de vill att jag ska uteslutas, som då inte går, är att jag offentligt och upprepat kommenterat händelsen kring Sverigedemokraten Peter Lundgren.
Tänk. Sveriges skola visar oerhört tydligt att läsförståelsen inte bara är låg hos unga utan även hos äldre människor. Jag gör ett inlägg som handlar om det absurda i att någon annan sätter sig över en kvinnas rätt att själv bestämma över sin kropp. Någon gör henne till ett offer!
Media misstolkar självklart och plötsligt ska jag försvara någons feltolkning istället för det jag själv har skrivit. Jag har förståelse för att människor kan misstolka men att en hel grupp väljer att läsa media och tolka det fritt istället för vad jag skriver, är oroväckande.

Jag ger dock brevet rätt i att jag har handlat med utomordentligt dåligt omdöme.
Absolut. Väldigt korkat och helt fel vilket jag själv gett uttryck för.
Det var även därför jag tog bort inlägget.

Jag tänker avsluta med en av de bästa musiker som någonsin har levt.
Älskade Afzelius. Du blir mer vis för varje år jag lever.

"Om du är riksbankschef så kan du spekulera bort miljarder
Och låta Svensson skjuta till när det blir underskott i staten
Men drar du av för brännvinet till årsfesten på banken
Så framställs du i medierna som rena rama gangstern

Då är det farväl till släkt och vänner,
och alla andra som du känner
För sådan är moralen
I den svenska jämmerdalen
Ska du fiffla ska det va´rejält
Det kan vi acceptera
Men myglar du med småsaker
så får du schavottera."
https://www.youtube.com/watch?v=rm-JzPO2OZ4

Brevet:
"Till
Emelie Pilthammar
Styrelsen i partiföreningen Mjällby, genom ordföranden
Förbundsstyrelsen för Moderaterna i Blekinge har fattat beslut om att inleda ett uteslutningsärende
mot Emelie Pilthammar.
Bakgrunden är hennes upprepade inlägg på sin blogg och i sociala medier samt kommentarer i olika
medier i maj 2019 med anledning av SD-politikern Peter Lundgrens agerande mot en kvinnlig
partikamrat. Utöver det har Emelie Pilthammar på sin Facebook under helgen den 24-25 maj 2019
lagt ut en bild och bildtext med koppling till Lundgren-händelsen.

I normalstadgan för förbund inom Moderaterna stadgas följande om uteslutning:

Mom.4. Förbundsstyrelsen kan hos partistyrelsen begära att medlem eller registrerad medlem som
är medlem i och/eller aktivt arbetar för någon med partiet konkurrerande politisk organisation, eller genom sitt handlande skadar partiet, utesluts ur partiet, förbundet och den partiförening
medlemmen tillhör. Från det att ett uteslutningsärende väckts i och behandlats av förbundsstyrelsen
tills dess att ärendet avgjorts av partistyrelsen saknar medlemmen rösträtt i partiet och möjligheten
att utöva sina förtroendeuppdrag i partiet.

Mom.5. Förbundsstyrelsens beslut om begäran om uteslutning ska fattas med minst två tredjedels
majoritet och ska föregås av att medlemmen och styrelsen i den partiförening vederbörande tillhör
beretts tillfälle att yttra sig. Utesluten medlem kan endast skriftligen ansöka om återinträde hos
förbundsstyrelsen där senaste medlemskapet fanns. Återinträde som medlem i partiet avgörs av
partistyrelsen.

Förbundsstyrelsen anser att Emelie Pilthammar offentligt och upprepat har gett uttryck för åsikter
som inte är förenliga med Moderaternas etiska policy som bland annat slår fast att Moderaterna tar avstånd från alla former av sexuella trakasserier. Hon har genom sitt sätt att uttrycka sig även visat prov på utomordentligt dåligt omdöme, i synnerhet med tanke på sin roll som ledande lokal företrädare för Moderaterna.

Mot denna bakgrund anser förbundsstyrelsen att Emelie Pilthammar genom sitt handlande skadat
Moderaterna lokalt, regionalt och nationellt på ett sådant sätt att hon bör uteslutas ur Moderaterna.
Emelie Pilthammar och den partiförening hon tillhör bereds möjlighet att yttra sig i detta ärende, och
vi vill svar senast kl. 10.00 den 31 maj 2019.

Fram tills dess att ärendet om uteslutning har avgjorts i partistyrelsen äger Emelie Pilthammar ej
rätten att utöva sina förtroendeuppdrag i partiet eller tillämpa sin rösträtt i de partiorgan hon har
förtroendeuppdrag i.
MVH
Förbundsstyrelsen Blekinge Län"