fredag 3 maj 2019

Att bli rädd.

Barnen.
Barnen är för mig det viktigaste som finns och den totala skräcken är att det någon gång skulle hända dem något. Bara tanken gör att det blir rysningar i hela mitt sinne.
Det gör också att jag alltid tänker efter före.
Vatten är den stora skräcken.
Barn drunknar tyst.
sr.se
När man ser artiklar som denna blir jag förvånad.
Det innebär nämligen att massvis med vuxna människor är totalt inkompetenta till att sköta det arbete som de har godkänt den dag de blev föräldrar.
De sätter sig själv före barnen fast att de har ett ansvar.
De sitter med mobilen och släpper barnen fritt i badhuset.

Det finns de som anser att det är badvaktens fel om deras barn hamnar under ytan eller i värsta fall drunknar. Sitt eget ansvar glömmer de.
Hur kan man ens tänka tanken att någon annan ska kolla ens barn!?
Hur kan man lita på att någon annan tar just ditt ansvar?

Badhus går nu in och förbjuder mobiler på badhusen.
Jag tycker det är sjukt men helt rätt.
På badhus är du för att simma eller bada och då måste du ha uppsikt över barnen för annars kan du vara hemma. Överallt där det är vatten ska man ha uppsikt och även annars.
Barnen förstår ju inte själv och då måste du som vuxen göra det åt dem!

Pinsamt att det finns de vuxna som ens gör såhär!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=7206756
Starka reaktioner på mobilsurfande på bad