fredag 10 maj 2019

Ett slut för preskriberingstiden.

Det finns regler som alla förstår meningen med.
De flesta förstår varför det finns stoppskyltar och att det inte är ok att misshandla någon.
Få människor protesterar över klara regler.
Preskriberingstiden.
Det är en regel som enligt mig är totalt fel.
Preskriberingstid?
Så om jag beter mig väldigt illa kan jag skratta och göra vad jag vill efter några år!?
svt.se

Mannen klarade sig i 24 år.
Ett år till så hade han klarat sig för då hade preskriberingstiden slagit in.
För mig är det helt sanslöst.

Den då 34-åriga mannen överföll en åttaårig flicka.
Han drog henne av cykeln.
Slog henne så pass i huvudet att hjälmen gick sönder och hennes skalle skadades.
Hon våldtogs grovt och mannen förstörde hennes underliv.
Han förstörde denna flickas tilltro till vuxna och framför allt män.
Han förstörde henne psykiskt.
Han förstörde hennes framtid.

Flickan är idag 32 år.
Mannen 58.
Jag är så oerhört tacksam för den teknik som nu finns för män som dessa ska inte gå lösa.
Jag är emot dödsstraffet och tror på karma men en sådan här person ska aldrig någonsin få gå lösa i samhället. Året innan flickan våldtogs och misshandlades mördades en sextonåring.
Sannolikheten att det är samma förövare är överhängande.
Varför i hela världen ska det då finnas en tid för hur länge brottet räknas som ett brott!?
Ta bort preskriberingstiden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/efter-24-ar-billdalsmannen-atalas