torsdag 16 maj 2019

Take a stand..

Jag är som vanligt udda i mycket för lika ointresserad jag är av sport är jag av musiktävlingar. Eurovision fungerade när det var en lördag jag var tvungen att lägga på det.
Min uppfattning är att om jag bara lyssnar på radion efteråt eller ser snabbreprisen så har jag hört allt jag behöver. Det är bara tjatigt och för mig är eventuella budskap helt meningslösa.
En musiktävling bör ligga på sången och inte på vem som framträder.
svt.se

När en artist ska framträda finns det några saker man ska hänsyn till enligt mig.
Artisten bör inte sjunga något kränkande och inte heller ha för mycket könsord i.
Detta går visserligen emot mycket av den musik jag lyssnar på då hiphop och rap står väldigt högt i kurs men men.

Madonna är för mig kult.
Jag gillar inte allt hon har gjort men väldigt mycket.
Hon är en världsartist i högsta klass och när det nu står klart att hon faktiskt åker till Israel och uppträder, så satte hon sig på högsta plats enligt mig.
Madonna har aldrig varit bättre!

Nu tror jag visserligen inte hon har gjort det för sin religiösa tro utan för pengar men det spelar ingen roll. Hon gör något som många andra har backat ifrån och som jag anser vara fel. Hon ställer sig upp och säger att hon ska spela i Israel.

Israel. Landet som har funnits igen sedan 1948.
Landet som judarna fick.
De kritiska säger att människorna som bodde på området slängdes ut men de glömmer det faktum att det "slängdes ut" lika många människor från områdena runt om.
I slutänden blev det ett nollsummespel med antalet personer som flyttade in eller ut men det glömmer många.

Jag bryr mig inte om Eurovision men jag tycker det är roligt för Israel att de får hålla i tävlingen samt att de har fått in en sådan stjärna som Madonna att stå för dem!
Heja!

https://www.svt.se/kultur/bekraftat-att-madonna-upptrader-pa-eurovision