söndag 18 april 2021

Dumhet kan inte förbjudas, bara upplysas.

Ett av politikens största bekymmer är att de anser sig kunna detaljstyra saker som de egentligen inte ska lägga sig i. Varför?
Maktfullkomlighet eller ren dumhet, jag vet inte.
Jag vet dock att jag hellre litar på någon med utbildning i ett ämne, än någon som tagit sig till en position utan relevant kunskap. 
Regeringen vill att den som förnekar förintelsen ska straffas.
Det ska helt enkelt bli olagligt att utnyttja sin rätt till yttrandefrihet och det känns helt absurt.
Åsikten spelar nämligen ingen roll, utan det är försöket till tystnad som skrämmer. 
Det måste nämligen, hur korkad åsikten än är, vara ok att tycka.
Skogen hade inte varit så rolig om alla fåglar som sjöng var av samma sort.

Jag har så länge jag kan minnas propagerat för att alla ska få tycka olika och att sak och person är olika saker. Dessa måste man skilja på!
Det är inte olagligt att vara rasist, men jag har stött på ytterst få människor som faktiskt är det. Hatet som jag upplever det, kommer nästan alltid från vänsterfalangen för de tror i sin egen godhetsdyrkan att just deras hat och nedvärderande inställning är rätt sätt att bete sig.

För många år sedan hade jag en elev som dök upp med ett uppochnervänt kors runt halsen. Man kan då alltid välja att se på saker olika men jag kan inte vara tyst. Frågan från mig blir självklart varför.
Varför har du det tecknet runt din hals?
Svaret blev att eleven var satanist och anarkist.
Jag skulle kunnat förminska, skratta och klappat denne på huvudet, men istället måste motfrågorna komma. Tror du på anarki?
Vill du inte ha lagar?
Kan jag då gå ut och stjäla din moped?
Inte?
Ett par dagars diskussioner så berättade samma elev att denne inte var varken satanist eller trodde på anarki längre. Ungdomar ska få göra fel, tycka konstiga saker och sväva ut.
Alla har inte kommit längre som vuxna, men det kan inte göras olagligt att vara direkt korkad.

Så du tror inte på förintelsen?
Börja då berätta historien om vad som skedde.
Jämför sedan med Stalin, Lenin, Pol Pot, Mao.. det går att fortsätta i alla evinnerlighet. 
Inget kommer bli bättre av att ge dessa personer böter eller straff.
Det behövs omtanke och lite vilja.
Just de här personerna är nämligen i behov av en kram, betydligt mer än många andra för risken är väldigt stor att det aldrig någonsin är någon som har brytt sig om dem.

Inser att jag låter som den värsta kommunist, men regeringen ska inte straffa i detta fallet utan inse varför människor förnekar förintelsen.
Förstå att detta är vilsna människor som fallit genom stolarna i det hopplösa system Sverige har.
Utöver det, så har Sverige poliser förmodligen betydligt bättre saker för sig än att börja jaga dessa människor också.