fredag 24 juni 2022

Nu är det sommar, nu är det coronamidsommar!

Midsommar!
Högtiden som jag aldrig firat speciellt mycket men alltid med goda vänner och familjen. Det blir likadant i sommar även om det blir en annorlunda tappning.
Alla är väl lyckliga på midsommar!
Eller?
Det känns inte så.

Slår du på nyheterna så kommer Blekinges egen domedagsprofet höras, som fortfarande inte förstått att merparten av alla människor nu har börjat förstå.. corona är inte någon allvarlig sjukdom.
Jag kan inte ens förstå varför vi fortfarande testar för det.

I Blekinge varnas alla för att fira midsommar då antalet smittade ökat drastiskt!
Antalet smittade har ökat från 6 till 44 procent.
Mycket spännande statistik med tanke på att det för en vecka sedan var noll personer inlagda. Den totala dödssiffran i Blekinge har sedan starten i mars för två år sedan sammanlagt landat på 169 personer. Det är inte jättemycket.
Trots detta så varnas alla från att fira midsommar om de har den minsta förkylning.
Mycket spännande.
Jag har varit hostig, hes och förkyld i ett par månader. Jag tappade nästan rösten ett tag.
Jag firar precis som vanligt ändå.
All logik säger nämligen att detta handlar om att dra i den sista snutten av uppmärksamhet som finns kvar. Det kan man lätt se när man upptäcker att denna nyhet dessutom blev en riksnyhet.

Corona. Influensan som är en stor del till krascherna och de höjda priserna i världen. Effekterna av de få döda som faktiskt blev, är långt värre än effekterna av sjukdomen. För.. du tror väl inte att allt är Putins fel? All logik säger att det inte är så.
Att oroligheter i ett litet land skulle påverka hela ekonomin på ett sätt.. ok.
Skyll dock inte detta på allt annat.
Tänk att världen har stått stilla i nästan två år på grund av hysteri som nu bara rullas vidare.. där har du bekymret.

Jag bryr mig inte om råden och skäms inte för det.
Merparten av alla som hostar och nyser nu har någon form av allergi och bara tanken på att de ska låsas in under en midsommar till.. nej.
Jag önskar er allihop en riktigt trevlig midsommar!
Lev livet nu!