söndag 26 juni 2022

För Lamottes rätt att ifrågasätta.

Jag håller inte med Paludan men kommer så länge jag lever att försvara hans rätt att tycka någonting. Jag tycker inte att man ska bränna böcker överhuvudtaget men om han nu känner att det är vad han vill göra.. gör det. Det finns inga heliga böcker för till syvende och sist är det papper med ord på.
Orden anses viktiga för vissa, inte för andra.
Oavsett så är det i grunden ett träd.
Det är ok att elda träd fast att vissa inte vill det.
Yttrandefriheten ska nämligen stå över allt annat.

Lamotte har gjort sig känd som en journalist som inte backar i frågor och främst då kring invandringen. Jag håller inte med om allt han har gjort men han har rätten att göra det.
Som journalist är han dessutom en av få som faktiskt tar sig till platser och områden där få reportage verkligen görs. När han då ställer obekväma frågor så blir hans familj hotad.
När han anmäler lägger polisen ner ärendena direkt.
Jag förstår obehaget.
Det finns inga bilder på mina barn av just denna anledning.
Jag känner inte att de är utom fara när jag anses vara en provokatör i många fall.

Tyvärr gör sådana här uttalanden att jag tappar tron.
Lamotte ska självklart få göra sina reportage precis som att Fredrik Andersson ska få skämta om både kineser och tomater. Den som blir kränkt är den som har problem.
Bor man i Sverige måste man förstå hur fin yttrandefriheten i vårt land är!

Jag älskar Sverige!
Polischefens uttalanden kan passa in på vissa saker.
Det han säger är nämligen en annan form av "Arga katter får rivet skinn".
Problemet är när katten inte är en slagskämpe utan någon som kämpar för att visa sanningen.
Uttalandet polischefen säger kan han nämligen säga till buset som skjuter och säljer knark.
Det passar inte in på en journalist.