söndag 19 juni 2022

Värmekatastrofer väntar..

Medelhavet har uppemot 40 grader varmt och det diskuteras med varningsflaggor över hur hemska klimatförändringarna är. Detta är ett bevis på hur olika gaser nu förstör för alla!
För ett par veckor sedan gick unga människor med piercingar, gitarrer och grönt hår och demonstrerade för Fridays for Future i Stockholm. De har ju rätt!

Eller... nej.
Jag ser på detta "extremväder" och undrar var backspeglarna är.
Ja, det är riktigt varmt i Spanien men det har varit likadant tidigare.
Jag har själv legat i skuggan där när temperaturen visade flera streck över fyrtio.
Det var varmt!
Jag kan inte säga exakt när men det är förmodligen ungefär trettio år sedan.

I inslaget berättar de att de för tjugo år sedan varnade för extremväder.
Extremvädret som var i min barndom då?
Varför fanns det!?

Min uppfattning är att vi har haft en av de kallaste vårarna på väldigt länge.
Om det sedan beror på att det verkligen är så eller det faktum att värmen stängdes av i huset väldigt tidigt för att överleva uppvärmningskostnader, det vet jag inte.

Det är nu alla livrädda människor säger att kolla!
Jorden ska gå under!!!
Förmodligen ska den det.. men inte nu.

Jag litar på Darwin och hans teorier om alltings anpassning.
Nej, vi kanske inte får se resultaten men förr eller senare får vi någon se dem. 
Jag minns även från min barndom när det kom extremt mycket snö och vi kunde göra igloos.
Vilken lycka!
Det har inte hänt på väldigt många år.

Så, alltså:
Det har blivit för varmt!
- Ett tecken på extremväder!
Det har blivit för kallt!
- Ett tecken på extremväder!
Det blåser, regnar, snöar, haglar... för mycket!
- Ett tecken på extremväder!

Det kanske bara är ett tecken på föränderlighet!?
Jag tänker som så att om det nu är så viktigt med klimatet, så kommer naturen själv bestämma vad som ska ske. Alltings överlevnad. Alla kommer anpassa sig efter det som sätts upp när det väl kommer. 
Så det är 40 grader i skuggan?
Måste allting alltid skapa dramaqueenssituationer!?