onsdag 8 juni 2022

Lättare för alla!

Någonstans är det väl bra att vi får valuta för alla pengar vi lägger på EU för enligt mig är detta ett av de enda bra beslut som tagits på väldigt lång tid.
Inom EU ställs nu krav på att alla mobilladdare ska fungera till alla mobiltelefoner!
Hösten 2024 gäller det att även Apple har anslutit sig till detta och jag tycker det är bra.

Jag förstår att företag vill att deras produkter ska vara unika och tvinga människor att köpa deras produkter, men detta underlättar för alla.
Jag tycker om Apples produkter och Macen är den bästa dator jag har haft.
Helt outstanding!

I ett hem med ett antal mobiler, ipads, datorer, appletv, tv och allt möjligt så skulle jag kunna påstå att det är två saker som i princip "äts". Det ena är skydd till alla produkter och det andra är laddare.
Speciellt sladdarna.
Det spelar ingen roll hur försiktig jag är när de yngre medlemmarna i familjen inte är det.
Sladdarna går av, brister, knäcks eller böjs varpå de inte fungerar.
Att köpa nya blir en kostnad.
OM det nu blir så att alla produkter måste fungera till samma laddare så underlättar det för oss konsumenter.
Förhoppningsvis kommer det bli billigare i en värld där allt bara blir dyrare.

EU är för mig annars förlegat. 
Det sitter 708 delegater med en lön på cirka 100 000 kronor i månaden.
Alla 708 har assistenter som ska hjälpa dem och även bo.
Allt betalas av oss skattebetalare och min klara uppfattning är att vi inte har så mycket att säga till om iallafall. Vi kunde lämnat EU som enbart är en instans till som lägger skatt och diverse kostnader för oss.

Nu kom det ett bra beslut, men annars anser jag att vi måste börja avveckla den gigantiska organisation som EU har blivit.