fredag 3 juni 2022

Världens mest uppmärksammade skilsmässa?

Världens mest uppmärksammade skilsmässa?
Det blir väl den stora frågan.
Amber Heard och Johnny Depp.
Jag har sett långt ifrån hela rättegången men lite grann. 
Min uppfattning på den lilla stund jag såg var rätt enkel: Hon ljuger.
Jag såg en bit där hon fixat till en bild så att hon skulle se ut som om hon var skadad i ansiktet, men där varenda människa med någon form av social media ser att hon ändrat filtret.
De funktionerna finns i princip alla appar.

En skilsmässa.
Inget roligt för någon oavsett anledning och för mig spelar det ingen roll.
En sak är viktigt: Håll sams om ni har barn.
Många säger att det är omöjligt men jag tänker inte så.
Kunde man älska varandra någon gång så kan man även respektera varandra om det tar slut.
Har man skilda åsikter så bara släpp dem.
Lös knutarna.

Det jag dock inte förstår, det är när man gör som Amber gör i detta fallet.
Om nu Depp misshandlade henne och hon valde att inte säga någonting om det när det hände, då kan man släppa det i efterhand med. Uppenbarligen har hon inte blivit sönderslagen.
Det blir likt en meetoo där man säger tjugo år efter, att man faktiskt blev antastad långt tidigare.
Varför gör man då det?
Enligt mig för att få uppmärksamhet.

I detta fallet så är jag säker på att det handlar om pengar och så verkar även Juryn tänka. Då blir det jobbigt när man förlorar i rätten. Hon tänker nu överklaga, varpå det blir en omgång till.
Jag kan inte tänka mig att sociala medier blir snällare och jag tror inte att hon kommer vinna på det i längden. Jag tänker även som så, att ifall hon nu är så rädd för honom så borde det vara lättare att hålla sig undan istället för att ställa till det desto mer.

Jag är tveksam till hela denna historien.