söndag 8 mars 2020

Ett godkänt övergrepp.

Jag bryr mig inte ifall du är muslim, jude eller kristen.
Är du vuxen och själv väljer att operera dig för dina egna pengar så ok, men annars inte.
Manlig omskärelse är för mig en mycket märklig företeelse som av någon anledning är tabubelagd.

Vissa kommer hävda att det är renare:
- Tvätta dig oftare så är det inget problem oavsett.
Abraham ansåg att man skulle göra såhär:
- Gud skapade människan till sin avbild så skulle karlar inte ha förhud så hade nog Gud tagit bort den.
- Om evolutionen fungerar försvinner förhuden av sig själv, men det finns kanske bara fanatiska belägg för detta.
svd.se

Jag kan inte nog säga hur fel detta är.
Jag är helt emot alla former av ingrepp som enbart är för kosmetiskas skull.
Att hänvisa till en gubbe för flera tusen år sedan känns inte heller logiskt.
Ok om du är sjuk.
Jag kan till viss del förstå det om du är vuxen och själv väljer det.
Att skära i ett barn enbart av religiösa skäl anser jag dock vara ett hyckleri mot den Gud man nu förespråkar, oavsett vem av dem det är. Enligt mig måste det nämligen vara som så, att om man måste operera barn, så säger man indirekt att Gud skapade människan på fel sätt.

Få människor är perfekta.
Jag har mycket jag hade kunnat ändra på min egen kropp men för mig blir det, det ultimata sättet att visa ett hyckleri mot omvärlden på.
Så du är hungrig och svälter ihjäl?
 - Alltså, jag ska bara fixa ankläppar, perfekta linjer, fast byst och perfekt rumpa.. sen kanske jag kan hjälpa dig. Sonens förhud ska också tas bort och jag tar min egen näsa samtidigt..

gp.se
Ett riktigt ingrepp, för jag anser att ett barn som ska utsättas för detta bör sövas, kostar nästan 10 000 kronor. Det bör vara det enda som är ok om man nu väljer att utsätta sitt barn för detta. Allt annat är ologiskt. Lokalbedövning, nej.
Tänk hela situationen för barnet som ska hållas fast, få en spruta, fullt med okända människor runt, i en lokal de inte känner till. Absolut inte.
De flesta väljer på grund av kostnaden någon hemmafixare eller ett billigare alternativ med enbart lokalbedövning. Jag anser att dessa föräldrar bör anmälas till socialtjänsten då de enligt mig INTE ser till barnets bästa, utan till sin egen religiösa livsuppfattning.
Vill man bli omskuren får det ske när man är myndig och själv kan ta det beslutet.

Tror ni inte på er Gud?
Han har uppenbarligen skapat mannen defekt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/darfor-later-man-omskara-sina-soner
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/omskarelse-pa-privatkliniker-okar