onsdag 4 mars 2020

När vinden vänder..

För mig är respekt för den enskilda individen oerhört viktigt.
Det har för mig alltid varit oviktigt vilket parti, kön eller religion någon har, för jag går på vem individen är.

Moderaterna.
Det kommer bli svårt för dem att passa in och statistiken visar tydligt att det finns bekymmer. Bekymmer som bland annat jag flaggade om för väldigt många år sedan.
Man skulle öppna sina hjärtan och mesa med varenda människa som av någon anledning ville till Sverige. Jag som protesterade jagades. Jag var hemsk!
svt.se
Detsamma känner jag nu när jag läser om Mattias.
Rent krasst så står han fortfarande för det som moderaterna har påstått sig vara men där de nu svänger.

Det man kan se i statistiken är att moderaterna genom sin totala lamslagning inför de samhällsbekymmer de själv har skapat, släppte fram Sverigedemokraterna.
De har tagit rollen som det ansvarstagande och seriösa partiet i riksdagen, i de frågor där moderaterna har varit stora. Långt efteråt kommer de på att det nog inte var så smart och därmed försöker man ändra sig.
Det är dock svårt när någon gör det under tvång.
Trovärdigheten försvinner med det och jag ska med förnöjelse se på när partiet faller över sitt eget krokben.

Individens frihet.
Den ska alltid gå först och för mig handlar detta om principfrågan och inte sakfrågan.
I sak anser jag att beslutet om slöjor är rätt, men inte när det kommer från moderaterna. De har försakat den frågan och det är idag SD-politik.
Moderaternas ståndpunkt bör vara den som Mattias har framställt.
Den går helt i linje med den politik partiet har haft under flertalet år.
Det blir en principfråga.

Precis som de gick ut och skulle öppna hjärtanen och plånböckerna på hela den svenska befolkningen, vilket inte är långt bort när samma personer sitter och hurrar inför Reinfeldt när han dyker upp på en partistämma, så vrider man sig nu i denna fråga.
När Mattias då står för den politik som förts fram under så många år, då passar han inte längre in i svängningen. Han borde ha hoppat och hurrat som moderaterna i Stockholm tycker!
Pendeln där svänger inte så snabbt men den är väldigt sträng när den väl är i gungning.
Säg inte emot!

Jag håller inte alltid med dig Mattias, men jag förstår precis varför du väljer att lämna det partiet.
Lycka till med det du ska göra!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/mattias-liedholm-har-begart-uttrade-ur-moderaterna