lördag 25 februari 2017

En annan bild av Sverige.

Regeringen vill ge en annan bild av Sverige än den som har lanserats av USA och SD den sista veckan varpå de nu har sammanställt en sida med frågor och svar på engelska.
Detta för att människor ska förstå att det inte finns några problem i vårt land.

De sista dagarna har jag lyssnat på otaliga debatter om Sveriges bild.
Hur Sverige uppfattas.
Jag blir lika förvånad för varenda "upplysning" som kommer.
Sverige har inga problem utan det är människor utifrån som har fifflat med vår statistik alternativt läser de den fel.
svt.se

Länken nederst tar er till den sida regeringen nu har lagt upp och den är läsvärd!
Jag tänker påpeka de saker jag upptäcker genom att ögna igenom den.

- Användandet av skjutvapen har ökat i Sverige.
Sidan säger att det är tvärtom men att människor upplever det som om det är fler skjutvapen nu.
Jag tänker på min egen uppväxt. Jag minns Malexander och att de där sköt efter civilister och polisen vilket skapade stora rubriker. Det var fruktansvärt!
Vem bryr sig när skjutvapen används idag?
Det kommer snart inte bli en notis i tidningen om det längre. Ett knivslagsmål på bygdens hem blev inte ens en notis i slutet.
Förutom då ifall det är en polis som har försvarat sig för då..
Polisen använde väl inte skjutvapen!?

- Antalet våldtäkter har ökat.
Jo, det har de men egentligen gäller det inte då Sveriges definition av vad en våldtäkt är inte stämmer med andra länders. Dessutom räknar vårt system på ett annat sätt och de tar som exempel att ett gift par där kvinnan anmäler att mannen har våldtagit henne under varje dag i ett år. I Sverige anmäls det då som 365 våldtäkter och inte en.
Jag kan verkligen inte se varför detta finns med om det inte är för att ge en låtsasförklaring till det ökade antalet våldtäkter. Det är egentligen bara några få män som våldtagit sina fruar?
Utöver det är svenskar mer villiga till att anmäla våldtäkter än andra länder..
Ok.
Allt som hänt på festivaler under sommaren och hösten, det var bara något litet undantag då?

- De flesta brotten görs av nysvenskar och regeringen förmörkar det.
Nja, det handlar om människors socioekonomiska ställning i samhället. Det beror på dessa människors sociala ställning, inte deras bakgrund som flyktingar.
Märkligt att detta är ett problem så högutbildade alla är enligt media..
De hänvisar sedan till BRÅs undersöknings som gjordes 2005.
De nämner inte att de har stoppat ytterligare undersökningar i ämnet då de inte anser det vara relevant. Den 2005 var nämligen inte smickrande mot samma grupp..

- I Sverige finns det flera NO-GO zoner.
Nix, det stämmer inte alls enligt artikeln.
Jag skulle vilja påstå att de finns och att de blir fler och fler.
Artikeln kan försöka prata med de poliser som ständigt får riskera sitt eget liv på grund av människor som inte kan skilja på ditt och mitt. I min ungdom var jag på Möllan och festade. Jag har alltid gillat Malmö. Jag hade definitivt inte åkt dit idag.

- Den höga invandringen gör att Sverige kommer kollapsa.
Då skriver regeringen att allt går bra!
Hallå där?
När ska ni berätta om att varenda kommun jagar för att vända de slantar som finns då en annan statlig myndighet, Migrationsverket, inte vet vad som händer. De är långsamma i det sammanhanget och Hultsfred berättade i veckan att de nu vägrar ge socialbidrag åt människor som flyttat till Sverige.
Men Hultsfred, bara så att ni vet!
Sveriges ekonomi är bra.

- Muslimerna kommer ta över Sverige.
De berättar då att det bara finns några hundratusen här och att det är svårt för dem att hitta jobb då det är så många som har negativa tankar om dem.
Det står ingenting om att vi i Sverige alltid tittar andra människor i ögonen för att visa respekt. Att vi inte döljer våra ansikten. Att vi är ett tystlåtet folk som har all vår utbildning på ett papper.
Jag skulle inte få ett arbete som läkare bara för att jag gick in och sa att jag hade en sådan utbildning.
Det borde vara intressant i det hela..
Den berättar dock att islamofobin ökar men inget om judars utsatthet.

Sidan är verkligen upplysande, helt fantastisk..
Jag hoppas och tror inte att någon går på det som står där.
Våldtäkterna har alltså ökat på grund av att vår definition av en våldtäkt är annorlunda jämfört med övriga världen.. eller hur.

http://www.government.se/articles/2017/02/facts-about-migration-and-crime-in-sweden/