lördag 18 februari 2017

Ett allvarligt hot.

Sverigedemokraternas möte i Umeå fick flyttas.
Ett hundratal demonstranter, mot att det skulle få vara ett möte med detta parti, tog sig till den nya platsen och några tog sig in varpå polisen fick fösa bort dem.
Sedan startade någon brandlarmet varpå mötet fick flyttas ytterligare en gång.
Sveriges Television anser inte att det behövs en enda notis om det.
Vart är Sverige på väg?
aftonbladet.se

Jag är uppväxt med att alla människor har lika mycket värde samt att man ska skilja på sak och person. Det behöver nämligen inte vara samma sak.
Dagligen har jag denna diskussion med mina elever, de måste skilja på sak och person.
De får inte hämnas någonting utan de ska säga till en vuxen och viktigast av allt, de ska respektera alla oavsett vilka de är.
Det är självklart.

Ett hundratal människor i Umeå förstår uppenbarligen inte vad demokrati är.
Nej, de tycker kanske att Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti med rötter i nazismen.
Det är upp till dem. Det är dock inte olagligt att vara varken rasist eller nazist vilket gör att även de människorna ska respekteras på samma sätt som jag måste respektera de människor som lägger sina värderingar i ett parti som delar åsikter med män som mördat tiotals miljoner fler än Hitler.
Som lägger sina röster på ett parti som under lång tid stödde detta och tvångssteriliserade människor som inte ansågs rätt. Som ansågs vara fel.

Nej, jag håller inte med om allt SD tycker. Det gör jag inte med socialdemokraterna och definitivt inte med miljöpartiet heller. Jag skulle dock aldrig någonsin gå till deras lokaler, deras möten eller deras träffar för att förstöra för dem. Varför skulle jag?
Jag vill ju få sympatier till mitt parti för vad vi tycker, inte för vad andra anser om oss.
Jag vill att människor ska se mig för den jag är, inte för min partibeteckning, mitt kön eller min hårfärg.

De människor som tog sig rätten att förstöra för Sverigedemokraterna visar en total respektlöshet mot det som kallas för demokrati och SVT behagar inte ens rapportera om det vilket är mycket märkligt för ett media som ska vara allas. Som betalas av skattebetalarna där en hög andel av dem röstar på just SD. Är inte de värda den nyheten?
Men nyheten att en sjuåring mailat Google om att hon vill jobba med dem, det får en stor notis.
Mycket märkligt.

Vad har hänt med "sköt dig själv och skit i andra"?
Om dessa människor nu tycker att SD är så fruktansvärda, varför gå till deras möte?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xo3MX/kaos-pa-sd-mote-i-umea